اعضای هیأت رییسه ستاد مردمی کرمانشاه ۲۰۲۰ با آیت الله مصطفی علما نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه دیدار و گفتگو کردند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،آیت اله علماء نماینده ولی فقیه دراستان و امام جمعه کرمانشاه گفت : سرای وکیل الدوله یکی از ارزشمندترین بن مایه‌های تاریخی شهر کرمانشاه است که احیای آن از کار‌های ضروری و ارزشمند است.

او گفت : بازار تاریخی کرمانشاه و همه سرا‌ها و کاروانسرا‌های آن در گذشته محل تردد، اسکان و استراحت کاروانیان عتبات عالیات بوده است و اینکه شما در تلاشید تا بار دیگر این داشته‌های تاریخی ارزشمند را احیاء کنید، اقدامی ارزشمند و بسیار نیکوست.

او گفت: مسئولین امر نباید اجازه دهند که داشته‌های ارزشمند تاریخی کرمانشاه همچون سرای وکیل الدوله و دیگر خانه‌های تاریخی کرمانشاه به دست فراموشی سپرده شوند و به مخروبه تبدیل شوند.

نماینده ولی فقیه در استان کرمانشاه گفت: اقدام شما به عنوان یک ستاد مردمی، اقدامی ارزشمند، خیرخواهانه و خداپسندانه است و هرچقدر ما در بزرگداشت مراسم دینی و مذهبی همت کنیم، یقیناً در نزد خداوند بدون اجر نخواهد ماند.

امام جمعه کرمانشاه گفت: بخش عمده‌ای از دوران کودکی، نوجوانی و حتی جوانی من در این بازار تاریخی در کنار مساجد و کاروانسرا‌های تاریخی اش گذشته است و لذا خاطرات بسیاری از آن دوران دارم و اینکه امروز شما پیشقدم احیای آن شده اید، قدردان همت تان هستیم.

هادی نوروزی رییس ستاد مردمی کرمانشاه ۲۰۲۰ با ارائه گزارشی از فعالیت‌های این ستاد، بر ضرورت احیای داشته‌های تاریخی استان تأکید کرد و گفت: متأسفانه سرای وکیل الدوله با تمام زیبایی‌ها و معماری ارزشمندش، سالهاست که به دست فراموشی سپرده شده و به نوعی تبدیل به مخروبه گردیده است که ما در ستاد مردمی کرمانشاه ۲۰۲۰ با رایزنی‌های متعدد و همراهی تولیت موقوفه آن در تلاشیم تا پس از یکصد سال آن را مجدداً احیاء کنیم.

نوروزی گفت: به دنبال آنیم که با همکاری شهرداری، اتاق اصناف، حوزه هنری و اداره کل میراث فرهنگی استان، مراسمی در روز ۲۸ صفر همزمان با سالروز رحلت پیامبر اکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) در سرای وکیل الدوله برگزار کنیم.

رییس ستاد مردمی کرمانشاه ۲۰۲۰ گفت: برای این مهم نیاز به همراهی دستگاه‌های اجرایی داریم که خوشبختانه با تأکیدات دفترنمایندگی ولی فقیه در استان این مهم درحال انجام است.

نوروزی گفت: مداحی، نمایش آیینی، شعرخوانی شاعران مذهبی، سخنرانی آیت الله حجتی، حضور هیئات مذهبی، پوشش زنده رسانه‌ای از صدا و سیما، حضور گسترده انجمن عکاسان و برگزاری نمایشگاه تصاویر عاشورایی از جمله برنامه‌های تدارک دیده شده برای احیای سرای وکیل الدوله پس از یکصد سال است .

 

 

انتهای پیام/د

سرای وکیل الدوله یکی از ارزشمندترین بن مایه‌های تاریخی

 

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.