نماینده ولی فقیه در استان قزوین گفت: هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌های اربعینی داریم که باید در این زمینه با برگزاری جلسات و پیگیری‌های استانی در طول سال چاره‌جویی کرد.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از قزوین ، حجت الاسلام و المسلمین عابدینی نماینده ولی فقیه در استان گفت: در بخش اقدامات فرهنگی انجام شده برای اربعین مطمئنا از سال‌های گذشته جلوتریم؛ اما از سوی دیگر اطمینان دارم که هنوز فاصله زیادی تا رسیدن به آرمان‌های اربعینی داریم که برای این موضوع باید با برگزاری جلسات و پیگیری‌های استانی در طول سال چاره‌جویی کنیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی افزود: پیاده‌روی اربعین در واقع همایش بزرگ و بین‌المللی عاشقان امام حسین (ع) از سراسر دنیا است که این حرکت امسال زودتر از سال‌های گذشته شروع شد.

او اضافه کرد: حجم و کثرت جمعیت زائران اربعین حسینی قابل قیاس با سال گذشته نبود؛ به طوریکه تعداد زائران از کشور جمهوری اسلامی ایران شاید حدود سه برابر سال گذشته بود.

امام جمعه قزوین گفت: در راهپیمایی اربعین امسال شاهد حضور افرادی از کشور‌ها و ملیت‌های مختلف با مذاهب گوناگون بودیم که همه این موارد حاکی از آن است که قرار است اربعین مشکل گشایی کند.

او اضافه کرد: مردم ایران قیام می‌کنند و امام از تبعید به وطن برمی‌گردند و نظام جمهوری اسلامی در کشور مستقر می‌شود؛ اکنون نیز ما با اربعین شاهد یک قیام جهانی هستیم و اثر و برکات آن را برای آینده اسلام و مسلمین بسیار پربرکت می‌بینیم.

حجت الاسلام و المسلمین عابدینی گفت: به طور یقین با تقویت این حرکت، مقاومت اسلامی هم در منطقه تقویت می‌شود و هرچه حرکت و عظمت راهپیمایی اربعین بیشتر می‌شود امریکایی‌ها بیشتر به این تصمیم می‌رسند که بساط خود را از منطقه جمع کنند و بروند.

او افزود: شکوه و عظمت راهپیمایی در واقع نویدبخش رسیدن آخر عمر رژیم منحوس صهیونیستی است و همه این مباحث در حقیقت بشارتی برای جهان اسلام و مستضعفین است.

امام جمعه قزوین بیان کرد: با حماسه اربعین حسینی برادری‌ها تقویت می‌شود و فرهنگ زیارت عاشورایی گسترش می‌یابد.

او تاکید کرد: "حب الحسین یجمعنا" موجب شد تا شاهد ایجاد وحدت و انسجامی ریشه‌دار در میان افراد از اقشار مختلف جهان اسلام و در بین پیروان کتاب‌های آسمانی باشیم.

نماینده، ولی فقیه در استان گفت: بزرگترین پیام اربعین گام‌های بلندی است که به سمت ظهور منجی عالم بشریت برداشته می‌شود و برچیده شدن بساط کفر و استکبار جهانی از منطقه است و اینکه محبت امام حسین (ع) دل‌ها را به هم پیوند می‌دهد.

انتهای پیام/ک

با اربعین شاهد یک قیام جهانی هستیم

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار