مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: استان قوین چهار هزار واحد صنعتی و معدنی فعال دارد که ۲۸۰ واحد آن معادل ۶ درصد نیمه تعطیل و راکد است.

محسن رستمی مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: بر اساس آمار‌های موجود میانگین واحد‌های تعطیل و راکد در کشور ۲۰ درصد است که استان قزوین با سهم ۶ درصدی حدود ۱۴ درصد پایین‌تر از میانگین کشوری است.

وی با بیان اینکه تلاش مجموعه صمت استان قزوین احیا و فعال سازی این واحد‌های تولیدی است، ادامه داد: بیشتر این واحد‌ها در برنامه ریزی مدون بازسازی شده و یا با جذب سرمایه گذار جدید مجددا به چرخه تولید بازگشته‌اند.

رستمی به احیا و فعال سازی ۵۵ درصد واحد‌های تولیدی استان قزوین در سال گذشته اشاره کرد و یادآور شد: مشکلاتی مانند نبود تکنولوژی و ماشین آلات بروز و اختلافات مجموعه‌های سرمایه گذاری باعث شده تا برخی از واحد‌ها نیمه تعطیل و راکد شوند.

مدیرکل صنعت، معدن و تجارت قزوین گفت: اولویت نخست وزارت صمت حفظ واحد‌های تولیدی و احیای واحد‌های تعطیل و راکد است که در این قالب کمک‌های بسیاری نیز صورت می‌گیرد.

رستمی یادآور شد: چهار واحد صنعتی و معدنی در استان دارای پروانه فعالیت هستند که با احتساب ۴۵ هزار واحد صنفی حدود ۲۶۴ هزار شغل مستقیم در بخش صنعت، معدن و تجارت ایجاد شده است.

این مسئول اضافه کرد: سال گذشته تمام تسهیلات صنعتی تخصیص داده شده جذب شدند و امسال نیز در نظر داریم که این منابع را در اختیار فعال سازی مجدد واحد‌ها قرار دهیم.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار