معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت با بیان اینکه پیشگیری در اولویت نظام سلامت باید قرار گیرد خواستار تغییر در شاخص‌های ارزیابی پژوهش‌ها شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ساری  ، رضا ملک زاده معاون تحقیقات و فناوری وزیر بهداشت امروز پنجشنبه ۲ آبان ماه در همایش پژوهش و فناوری در ایران و افق‌های آینده در سالن همایش بیمارستان آیت اله روحانی بابل گفت: پیشگیری باید در اولویت‌های نظام سلامت قرار گیرد تا بتوان از بسیاری مشکلات بعد از بیماری جلوگیری کرد.

او افزود: دانشگاه علوم پزشکی بابل باید با ارائه طرح‌های کلان فراتر از طرح‌های ارائه شده در جامعه در راستای ارتقای سلامت گام بردارد و در این زمینه نیز باید به کیفیت ارتقای سلامت نیز توجه بیشتری شود.

ملک زاده گفت: در سال‌های آینده باید در راستای پژوهش شاخص‌های موجود و ارزشیابی کیفی تغییر کند و در بسیاری از شاخص‌های موجود تفکر بیشتری شود.

معاون تحقیقات وزیر بهداشت افزود: در حال حاضر بسیاری از مجلات موجود در دانشگاه‌ها در راستای امتیاز گرفتن گام برداشته و کمتر به ارتقای سطح دانش آن توجه شده و در این راستا در حال حاضر از ارائه چنین مجوز‌هایی در این وزارتخانه جلوگیری شده است تا بتوانیم کیفیت این مجلات را بالا ببریم.

ملک زاده در بخش دیگری از سخنانش گفت: نیروی انسانی از جمله مشکلات در سطوح مختلف کشور شده که باید در دانشگاه‌ها این مشکل حل شود، زیرا دولت امکان جذب نیرو را ندارد و برای راه اندازی و توسعه تحقیقات باید نیروی انسانی در دانشگاه‌ها مدیریت شود و برای پیشرفت در علم نیزباید از نیرو‌های متخصص استفاده شود.

انتهای پیام/س
 

پیشگیری در اولویت نظام سلامت

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار