۱۲۰ روحانی در مساجد و مراکز فرهنگ دینی استان البرز به منظور توسعه و ترویج احکام اسلامی مستقر شدند.

حجت‌الاسلام مهدی ولایی، مدیر کل تبلیغات اسلامی استان البرز، در گفت و گو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران حوان از البرز، ضمن گرامیداشت ایام عزاداری رحلت پیامبر اکرم (ص)، گفت: برای ترویج و توسعه احکام دینی بهتر است از تبلیغ چهره به چهره استفاده کنیم.

مدیرکل سازمان تبلیغات اسلامی استان البرز، با اشاره به اینکه سعی داریم در این راستا دوره‌های آموزشی برگزار کنیم، افزود: فعالان عرصه تبلیغ می‌توانند نقش مهم و اثرگذاری در کیفیت بخشی به شیوه تبلیغ و روند جذب اقشار جامعه به اسلام و آموزه‌های دینی ایفا کنند.

حجت الاسلام ولایی برحق با بیان اینکه دشمنان همواره سعی دارند به پایه‌های دینی ما حجمه وارد کنند و در اسلام تزلزل ایجاد کنند، گفت: اقشار مختلف جامعه باید با افزایش دانش و آگاهی، خود را نسبت به این هجمه ها بیمه کنند، یکی از وظایف اصلی مبلغان بهره‌گیری از فرصت‌های تبلیغی به منظور تبیین آموزه‌های دینی و رفع شبهات اقشار جامعه به‌ویژه جوانان و نوجوانان است.

مدیر کل تبلیغات اسلامی البرز افزود: سازمان ما در این راستا بیش از ۱۲۰ روحانی را در سطح مساجد و مراکز فرهنگی مستقر کرده اند، این روحانیون می‌توانند در از ایام عزاداری و مناسبت‌های دیگر مذهبی به تبلیغ احکام دینی بپردازند.

او با تأکید بر اینکه جوانان باید بیش از پیش به معارف اسلامی و مشاهیری دینی توجه داشته باشند، گفت: سعی داریم در راستای کیفیت بخشی به شیوه های تبلیغ، ارتباط گیری خوب و صمیمی روحانیون با جوانان جامعه و جذب جوانان به نماز، آموزه‌ها و شعائر دینی گام های بیشتری برداریم.

ولایی‌برحق با بیان اینکه برنامه‌های دیگری همچون گفتمان دینی، جلسات پرسش و پاسخ، سخنرانی با مضامین و محتوای مختلف و اثرگذار در دستور کار قرار دارد، افزود: پاسخگویی به شبهات دینی، تلاش در راستای رفع معضلات اجتماعی، چون طلاق، اعتیاد، فقر و حاشیه نشینی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است.

انتهای پیام/د.خ

رفع معضلات اجتماعی از اهداف سازمان تبلیغات اسلامی است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار