مربیان بهداشت مدارس و کارشناسان مراکز خدمات جامع سلامت شهرستان سروستان با حضور در مدارس این شهرستان، دانش آموزان را از نظر میزان خطر ابتلا به پدیکلوز (شپش)، غربالگری کردند.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز،معاون بهداشت شبکه بهداشت و درمان سروستان گفت: طرح غربالگری پدیکلوز سر (شپش) برای پیشگیری و مقابله با این پدیده در مدارس شهرستان سروستان در حال اجراست.

مهدی زاده با اشاره به آلودگی‌های احتمالی شپش سَر در مدارس افزود: این پدیده یک مساله اجتماعی و گریبان گیر بسیاری از جوامع بوده و تمام طبقات اجتماعی و اقتصادی جامعه در معرض آلودگی به این عارضه هستند.

او اضافه کرد: طرح غربالگری دانش آموزان به شپش سَر در مدارس سروستان با اولویت مدارس ابتدایی و پیش دبستانی، متوسطه اول و دوم دخترانه و سپس مدارس پسرانه آغاز شده است.

کارشناس بهداشت مدارس شبکه بهداشت و درمان سروستان نیز، هدف از انجام این طرح را افزایش آگاهی آموزگاران، دانش آموزان و پدران و مادران پیرامون شیوه پیشگیری و درمان این آلودگی، بیماریابی و ارجاع به مراکز بهداشت، درمانی و ارتقای سطح بهداشت فردی دانش آموزان دانست.

محسنی اضافه کرد: بر اساس شیوه نامه، تمامی دانش آموزان مدارس مقطع ابتدایی و متوسطه اول به طور ۱۰۰ درصد در ابتدای سال تحصیلی مورد معاینه و غربالگری قرار می‌گیرند و موارد مثبت، درمان خواهند شد.
انتهای پیام/م

اجرای طرح غربالگری شپش سَر در مدارس سروستان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.