رئیس ستادهماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده لرستان از آخرین وضعیت واحد‌های مسکونی مناطق سیل‌زده استان خبر داد و گفت: تعمیر ۱۷۵۰۰ واحد مسکونی به پایان رسیده است و عملیات واحد‌های احداثی تا پایان سال به اتمام می‌رسد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان ،فروردین امسال همزمان با اعلام سازمان هواشناسی مبنی بر ورود سامانهٔ بارشی متراکم در جنوب و غرب ایران، بر اثر بارندگی‌های شدید در شهر‌های استان لرستان از جمله معمولان، دورود، خرم‌آباد، پلدختر و ویسیان سیل ایجاد شد.

این سیل که در دو سامانه بارشی موجب سیلاب و خسارت  در شهرستان‌های لرستان شده بود، خسارت ۱۰ هزار میلیارد تومانی را به زیر ساخت استان وارد کرد، ۱۵ نفر در اثر بارش‌های سیل‌آسای لرستان جان خود را از دست دادند و زیرساخت‌های اساسی هزاران روستا و چند شهر به ویژه پلدختر و معمولان تخریب شد.

بارانی که همواره رحمت الهی بوده و هست، تبدیل به سیل شد، سیلی که می توانست به فرصت تبدیل شود براثر سومدیریت تبدیل به یک بحران شد،بحرانی سهمگین با خساراتی جبران ناپذیر.

هفت ماه از این سیل ویرانگر می‌گذرد، سرما شروع شده و همچنان آثار این سیل را می‌توان بر تن شهر نظاره گر بود، تعمیر و احداث سرپناه بسیاری از مردم  مناطق سیلزده به طور کامل به اتمام نرسیده،  هشدار‌های هواشناسی برای شروع مجدد باران‌ها نشان از آن دارد که امسال نیز ممکن است سال پربارانی  پیش رو  داشته باشیم، اما آیا تمهیدات لازم جهت جلوگیری از وقوع سیل توسط مسِولین استان صورت گرفته است؟ آیا می‌توان امیدوار بود که تا قبل از شروع بارش باران تعمیر و احداث واحد‌های مسکونی مناطق سیلزده به پایان برسد؟

در این راستا مصاحبه‌ای با رئیس ستادهماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده استان و مدیرکل بنیاد مسکن انقلاب اسلامی لرستان صورت گرفت تا در جریان روند کار‌های صورت گرفته تا این زمان قرار بگیریم.

پایان تعمیر ۱۷۵۰۰ واحد مسکونی/عملیات واحد‌های احداثی تا پایان سال به اتمام می‌رسد

رئیس ستادهماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده استان لرستان در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،   از پایان تعمیر  ۱۷۵۰۰ واحد مسکونی در لرستان خبر داد و گفت: ۳۹۲ واحد احداثی و ۷۰۰ واحد تعمیری توسط بسیج سازندگی در حال اجراست.

رضا خواجه‌ای افزود: پس از سیل در استان لرستان ۱۷ هزار و ۷۰۰ واحد عملیات تعمیر در مناطق سیل‌زده شروع شد که از این تعداد ۱۷ هزار و ۵۰۰ واحد به پایان رسیده و طی چند روز آینده نیز واحد‌های باقی مانده به اتمام می‌رسد.

او  با بیان اینکه کار ۱۰ هزار و ۷۰۰ واحد احداثی در مناطق سیل‌زده شروع شده است عنوان کرد:۸ هزار واحد در مرحله آرماتوربندی و اجرای بتن و فنداسیون، ۶ هزار واحد اجرای اسکلت، ۴ هزار واحداجرای دیوارچینی و سقف و یک هزار و ۲۰۰ واحددر مرحله اجرای گچ و خاک و مابقی مراحل نیز در حال اجراست.

خواجه‌ای گفت: در مجموع حدود ۳۹۲ واحد احداثی و ۷۰۰ واحد تعمیری توسط بسیج سازندگی در حال اجراست که عملیات تعمیری به پایان رسیده و عملیات احداثی نیز برابر با زمان بندی به پایان خواهد رسید.

او  اذعان داشت: تاکنون ۴۴ هزار و ۸۰۰ واحد به بانک‌های عامل معرفی شده که از این تعداد ۳۸ هزار و ۱۱۸ واحد عقد قرارداد انجام گرفته است.

او با اشاره به تسهیلات پرداخت شده در مناطق سیل‌زده بیان کرد: تاکنون مبلع ۱۸۸ میلیاردتومان بلاعوض پرداخت و حدود ۴۲ هزار تن سیمان رایگان در منطقه توزیع و همچنین حدود ۲۳۷ دستگاه ماشین الات سنگین در مناطق سیل‌زده مشغول خدمت رسانی به مردم هستند.

رئیس ستادهماهنگی بازسازی مناطق سیل‌زده استان لرستان تصریح کرد: خوشبختانه برابر تعهدی که داریم کلیه بستر‌ها جهت به بهره‌برداری رساندن واحد‌های مسکونی مناطق سیل‌زده لرستان فراهم است و هیچ گونه مشکلی وجود ندارد.

۲۰۰۰واحدمسکن محرومین روستایی درلرستان احداث شد / ابلاغ ۱۲هزارو ۱۰۰ فقره تسهیلات بازسازی مسکن روستایی به  لرستان


مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان، در گفت و گو با  خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  فقرزدایی و رسیدگی به محرومین در جامعه اسلامی را یکی از دستورات اکید وهمیشگی مقام معظم رهبری عنوان نموده و افزود:بنیادمسکن انقلاب اسلامی یکی از پربرکت‌ترین یادگار‌های امام راحل است که باحمایت‌های مقام معظم رهبری (مدظله العالی) در راستای خدمت رسانی وساخت مسکن برای محرومین جامعه گام برمیدارد.

آخرین وضعیت واحد‌های مسکونی سیل‌زده استان

مسعود رضایی افزود: احداث ۲۰هزارو۸۰۰ واحد مسکن روستایی در دستور کار بنیادمسکن انقلاب اسلامی استان لرستان قراردارد.

او اظهار داشت:باهمکاری و تلاش مجموعه بنیادمسکن استان لرستان، ۲هزار واحدمسکن محرومین را دربازه زمانی یکساله تحویل جامعه هدف این طرح خواهیم داد.

مدیرکل بنیادمسکن استان لرستان بااشاره به ابلاغ ۱۲هزارو۱۰۰ فقره تسهیلات بازسازی مسکن روستایی درمناطق سیل زده استان لرستان ابراز امیدواری کرد: باهمت و تلاش شبانه روزی مجموعه بنیادمسکن انقلاب اسلامی عملیات احداث و تحویل این واحد‌ها به مردم سیل زده استان لرستان در مدت زمان یکسال به اتمام خواهدرسید.

امید است تعمیر و احداث واحدهای مسکونی در مناطق سیلزده با سرعت بیشتری در دستور کار قرار بگیرید، چرا که فصل سرما و  بارش باران هر روز بیش تر از پیش بر نگرانی های مردم در این مناطق می افزاید.

آخرین وضعیت واحد‌های مسکونی سیل‌زده استان

آخرین وضعیت واحد‌های مسکونی سیل‌زده استان

آخرین وضعیت واحد‌های مسکونی سیل‌زده استان

آخرین وضعیت واحد‌های مسکونی سیل‌زده استان

آخرین وضعیت واحد‌های مسکونی سیل‌زده استان

آخرین وضعیت واحد‌های مسکونی سیل‌زده استان

گزارش/سارا بابایی

انتهای پیام/ب

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.