رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل فروردین ماه به زیرساخت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت در سامانه سجاد ثبت شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان، محمدرضا صفی خانی رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان گفت: ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل فروردین ماه به زیرساخت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت در سامانه سجاد ثبت شد.

 صفی خانی روز سه شنبه افزود: ۴۵۰ میلیارد تومان مصوبه هیات دولت جهت جبران خسارات وارده به این بخش در لرستان بود که متاسفانه به پیشنهاد وزارت کشور و سازمان برنامه و بودجه تنها پنج میلیارد و ۳۰۰ میلیون تومان برای استان پیش‌بینی شد.

او با بیان اینکه با پیگیری‌های انجام شده مشخص شد که آمار‌های اعلام‌شده توسط سایر استان‌ها غیر واقعی بوده، اظهار داشت: به همین دلیل مقرر شد که تمام اطلاعات و آمار‌های استان‌ها وارد سامانه سجاد شود.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: استان لرستان ۴۰۰ میلیارد تومان آمار خسارت‌های واقعی به زیرساخت‌های بخش صنعت، معدن و تجارت را در مدت زمان کوتاهی وارد سامانه سجاد کرد.

به گفته صفی خانی در مرحله نخست ۷۷ میلیارد و ۴۰۰ میلیون تومان به عنوان تسهیلات کم‌بهره به استان لرستان اختصاص داده شد.

او گفت: دراین راستا بانک‌های عامل مشخص شدند و در صورت تامین اعتبار بانک‌ها، تسهیلات، براساس آیین‌نامه‌ای که وزارت کشور در اختیار سازمان صنعت، معدن و تجارت قرار داده است، در اختیار خسارت‌دیدگان قرار می‌گیرد.

رئیس سازمان صنعت، معدن و تجارت لرستان عنوان کرد: در مرحله دوم، سهم استان لرستان بیشتر خواهد شد و رقم بهتری جذب می‌شود.

انتهای پیام/ر

ثبت ۴۰۰ میلیارد تومان خسارت ناشی از سیل به زیرساخت‎های صنعت لرستان

برچسب ها: صنعت ، سیل
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.