به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان ، محسن حاجی میرزایی، وزیر آموزش و پرورش، در صفحه توییتر خود نوشت:
«با ابوالفضل دانش آموز عزیز یزدی، پدر و مادرش صحبت و از آنان عذرخواهی کردم. همراه با همه معلمان عزیز که رسولان عشق و خویشتنداری هستند از اتفاقاتی همچون حادثه تلخ تنبیه بدنی احساس شرمساری دارم. دستور برکناری فرد خاطی و معرفی به هیات تخلفات را دادم.
اینگونه وقایع تحمل نخواهد شد.»
این تصمیم حاجی میرزایی با استقبال معاون رئیس جمهور در امور زنان و خانواده همراه شد. ابتکار در پاسخ به وزیر آموزش و پرورش نوشت: «ممنون از توجه و قاطعیت شما، مدارس باید با تنبیه بدنی خداحافظی کنند.»
بیشتر بخوانید:گوش دانشآموز یزدی بر اثر تنبیه معاون مدرسه آسیب دید/ با خاطی برخورد قانونی میشود
مسئول روابط عمومی ادارهکل آموزش و پرورش یزد گفت: ولی دانشآموزی که فرزندش به علت تنبیهبدنی از سوی معاون یکی از مدارس مرکز استان پردهگوشاش آسیب دیده بود از وزیر آموزش و پرورش خواستار بخشش این معلم خاطی است.
محسن گلستانیفر : سجاد جوکار ولی این دانشآموز در تماس تلفنی با وزیر مجدانه از وی خواستار بخشش معلم خاطی از مقام عالی وزارت شد.
او بیان داشت: شامگاه پنجشنبه ( امروز ) دوم آبانماه جاری ، حاجی میرزایی در تماس تلفنی جویای احوال و پیگیر روند درمانی ابوالفضل جوکار شد و از وی و خانوادهاش دلجویی کرد.
گلستانی خاطرنشان کرد: عمل جراحی پرده گوش دانشآموز موفقیت آمیز بود و بهبود نسبی نیز حاصل شد که با نظر پزشک مربوطه فردا( جمعه) از بیمارستان مرخص میشود.
تنبیه دانشآموز مدرسهای در یزد از سوی معاون این واحد آموزشی و پاره شدن پرده گوش وی هفته جاری در شبکههای اجتماعی بازتاب زیادی داشت و منجر به پیگیری آن از سوی آموزش و پرورش شد.
رییس آموزش و پرورش ناحیه یک یزد با تایید این اقدام تاسف برانگیز اعلام کرد: موضوع در دست بررسی است.
زهره امیرچخماقی روز گذشته چهارشنبه گفته بود: پیگیریهای قانونی در دست بررسی است و با خاطی یا خاطیان احتمالی برخورد قانونی خواهد شد.
شبکههای اجتماعی یزد نوشتند، پرده گوش دانشآموز پایه هفتم یکی از مدارس یزد به دنبال سیلی زدن معاون مدرسه، پاره شد.
در سال تحصیلی ۹۹-۹۸ ، ۲۶۸ هزار دانشآموز در مدارس استان یزد در حال تحصیل هستند.
استان یزد بر پایه سرشماری آبان سال ۱۳۹۵، یک میلیون و ۱۳۸هزار نفر جمعیت داشت که ۸۵ درصد در ۲۱ شهر و بقیه در روستاها و آبادی ها و مناطق عشایری زندگی می کنند.
انتهای پیام/پ