خدرویسی گفت: در شش ماهه اول امسال هزار و ۵۰ پرونده قاچاق به ارزش بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان در تهران بررسی شده است.

بررسی  بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرونده قاچاق کالابه گزارش خبرنگار صنعت،تجارت و کشاورزی گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، وحید خدرویسی معاون حقوقی گمرک تهران در گزارشی آمار پرونده‌های قاچاق کالا در تهران را منتشر و اعلام کرد: در شش ماهه اول امسال ارزش بیش از ۴ هزار و ۳۰۰ میلیارد تومان پرونده قاچاق کالا در تهران بررسی شده است که نسبت به مدت مشابه سال قبل به لحاظ ارزشی ۱۵۰ درصد افزایش داشته است.

خدرویسی افزود: در راستای ماده ۴۷ قانون مبارزه با قاچاق کالا و ارز ، تعداد پرونده‌های قاچاق کالا که در این مدت در استان تهران بررسی و اعلام نظر شد حدود یک هزار و ۵۰ پرونده بود. این آمار ۱۶ شهرستان استان تهران را نیز شامل می‌شود.


بیشتر بخوانید: پیگیری طرح مبارزه با قاچاق کالا در سطح عرضه/ پرونده‌های قاچاقی با ارزش بیش از هزار میلیارد


به گفته وی این در حالی هست که سال ۱۳۹۷ حدود ۲۰۰۰ پرونده با ارزش یک هزار و ۷۰۰ میلیارد تومان در تهران کشف و بررسی شده بود و همانگونه که مشخص است ارزش پرونده‌های قاچاق کالا در شش ماهه امسال افزایش قابل توجهی داشته است.

خدرویسی دلیل رشد چشمگیر کشفیات و پرونده‌های قاچاق کالا را در نیمسال سالجاری، عزم جدی دستگاه‌های ذیمدخل در امر مبارزه با قاچاق کالا و ارز و هماهنگی بسیار خوب دستگاه‌ها عنوان و تاکید کرد: معاونت مبارزه با قاچاق کالا و ارز پلیس امنیت اقتصادی، واجا، سپاه، تعزیرات حکومتی، دادسرای اقتصادی و کمیسیون مبارزه با قاچاق کالا و ارز همکاری بسیار خوبی با گمرک در رسیدگی و تعیین تکلیف پرونده‌های قاچاق داشتند.

وی با تاکید بر زحمات و تلاش‌های همکاران خود در معاونت حقوقی گمرک تهران عنوان کرد: خوشبختانه برخلاف برخی اظهار نظر‌ها همکاری و هماهنگی بسیار خوبی در امر مبارزه با قاچاق کالا در میان دستگاه‌های همکار وجود دارد و در این مسیر نقش سامانه‌های الکترونیکی به ویژه سامانه جامع گمرکی به دلیل تجمیع اطلاعات در این سامانه و امکان تشخیص کالای قاچاق از غیر قاچاق بسیار قابل توجه بوده است.

انتهای پیام/

برچسب ها: اخباراقتصادی ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۵۴ ۲۲ اسفند ۱۳۹۹
درود
آخرین اخبار