رئیس اداره اوقاف وامور خیریه فردوس گفت: ۲۰ نفر از چهره‌های برتر وقف سرایان و فردوس تجلیل می شوند.

حاجتی رئیس اداره اوقاف وامور خیریه فردوس  در گفت و گو با خبرنگاران گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از بیرجند  ،گفت: همایش یاوران وقف به صورت مشترک بین شهرستان‌های سرایان و فردوس در امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم (ع) فردوس برگزار می‌شود .

او با اشاره به اینکه همزمان با دهه وقف بیش از ۱۲ عنوان برنامه در شهرستان فردوس اجرا می‌شود افزود: در این همایش از ۲۰ نفر هیأت امنای بقاع متبرکه، واقفین و خادمین دو شهرستان تجلیل خواهد شد.

حاجتی ادامه داد:  دیدار با امام جمعه، دیدار با فرماندار و برگزاری نشست با مسئول اداره ثبت و اسناد شهرستان، نشست با رسانه‌ها، برگزاری مراسم عزاداری رحلت پیامبراکرم (ص) و شهادت امام حسن مجتبی (ع) و شهادت امام رضا (ع) در امامزادگان سید محمد و سید ابراهیم (ع) فردوس و برگزاری تعزیه خوانی از جمله این برنامه‌ها است.

رئیس اداره اوقاف وامور خیریه فردوس گفت: برگزاری مراسم عزاداری در امامزادگان سلطان احمد و سلطان ابوالحسن (ع) روستای مهوید، برگزاری دعای کمیل به یاد واقفین و سرکشی از بیماران، غبارروبی امامزادگان فردوس، دیدار با خانواده‌های شهدا، دیدار از خانه سالمندان، برپایی ایستگاه «همه واقف باشیم» در نماز جمعه و توزیع نان بین خانواده‌های بی بضاعت از دیگر برنامه‌ها است.

او  با بیان اینکه از دهه وقف سال گذشته تاکنون شش وقف در شهرستان به ثبت رسیده است تصریح کرد: در مجموع شهرستان فردوس دارای ۶۹۰ وقف و یک هزار و ۸۵۰ رقبه است.

حاجتی با بیان اینکه بیش از ۹۰ وقف در شهرستان فردوس برای عزاداری امام حسین (ع) است اظهار کرد: باید نیات واقفین خیراندیش به سمت نیاز‌های روز جامعه باشد.

انتهای پیام / ط ا 

ثبت بیش از ۹۰ وقف در شهرستان فردوس برای عزاداری امام حسین

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.