معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: طوفان حاره‌ای کیار در شمال اقیانوس هند تشکیل شده است.

طوفان حاره ای «کیار» در شمال اقیانوس هند تشکیل شد/ سواحل چابهار مواج می شوددوست محمد کلیم معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان، گفت: طوفان حاره‌ای کیار در شمال اقیانوس هند تشکیل شده و بر اساس خروجی نقشه‌های پیش یابی، انتظار می‌رود سرعت طوفان در محدوده فعالیت به حدود ۱۸۰ تا ۲۰۰ کیلومتر بر ساعت برسد که موجب تلاطم شدید دریا در این مناطق می‌شود.

او  ادامه داد: در حال حاضر این طوفان در فاصله حدود ۱۴۰۰ کیلومتری از سواحل چابهار قرار دارد و با سرعت ۱۲ کیلومتر بر ساعت در حال حرکت به سمت شمال غرب است که پیش بینی می‌شود در نهایت به سمت سواحل کشور عمان رفته و سپس تضعیف شود.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان با بیان اینکه این طوفان به صورت مستقیم برای سواحل استان خطری در پی ندارد، گفت: با این وجود به دلیل شدت طوفان انتظار می‌رود از روز دوشنبه دریای عمان در نزدیکی سواحل چابهار مواج و متلاطم شود که فعالیت‌های دریایی سواحل نزدیک را نیز مختل کند.

کلیم خاطرنشان کرد: توصیه می‌شود شناور‌های فرا ساحل استان از تردد در محدوده فعالیت این طوفان تا زمان فروکش کردن کامل آن خودداری کنند و از روز دوشنبه شناور‌های صیادی و تفریحی از فعالیت در آب‌های دریای عمان خودداری کنند.

او  افزود: بارش‌های سنگین باران، صاعقه، وزش باد‌های شدید، افزایش ارتفاع موج و متلاطم شدن دریا، از پیامد‌های طوفان‌های حاره‌ای است که فعالیت‌های دریایی در محدوده فعالیت خود را متوقف می‌کند.

معاون توسعه و پیش بینی هواشناسی سیستان و بلوچستان گفت: از اواسط هفته موج بارشی کم دامنه و ضعیف وارد استان می‌شود که احتمال وقوع رگبار و رعدوبرق پراکنده در مناطق جنوبی وجود دارد.

انتهای پیام/ع

دریای عمان طوفانی می شود

برچسب ها: هواشناسی ، آب و هوا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار