مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران از اجرای طرح کاپ در تمام حوزه‌های پسماند در استان تهران خبر داد.

صدرالدین علیپور مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در گفت و گو با خبرنگار حوزه محیط زیست گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان،در رابطه با طرح کاهش تولید پسماند در استان تهران اظهار کرد:سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران در آستانه اجرای طرح کاهش پسماند (کاپ) که تمام اقدامات در حوزه پسماند‌های خانگی و نخاله‌های ساختمانی و همچنین پسماند‌های خطرناک و الکترونیک هستیم.

وی افزود: یکی از زیرمجموعه‌های طرح کاهش پسماند، تفکیک از مبدا است یعنی اگر جداسازی و تفکیک از مبدا خوب صورت گیرد عوارض و اثرات بعدی کمتر خواهد بود.

علیپور گفت: شرکت‌های متعددی برای بازیافت پسماند الکترونیک وجود دارند که برای پردازش، فراوری و تبدیل پسماند‌ها به مواد دیگر باید به دنبال ایجاد یک سامانه مستقل برای پسماند‌های الکترونیک باشیم.


بیشتر بخوانید: تفکیک پسماند‌های الکترونیکی از خانگی در دستور کار مدیریت پسماند


مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران بیان کرد: بازیافت و استفاده دوباره پسماند‌ها می‌تواند از لحاظ اقتصادی می‌تواند اشتغال ایجاد کند.

وی ادامه داد: اگر بتوانیم نظام کاری را در بحث تفکیک وایجاد پردازش فعال کنیم می‌توانیم پسماند‌های قابل بازیافت را افزایش دهیم و از سوی دیگر با فرهنگ سازی و شرکت خانواده‌ها در تفکیک زباله‌ها می‌توانیم اثرات مهمی در نظام اقتصادی و محیط زیستی نیز داشته باشیم.

علیپور تصریح کرد: نگاه نخست در مدیریت پسماند، کاهش تولید پسماند است که در تمام دنیا وجود دارد که به صورت تدریجی پسماند‌های حجیم و قابل بازیافت را جداسازی و به مواد اولیه تبدیل کنیم.

وی افزود: پسماند‌های قابل تبدیل به کمپوست نیزمی تواند از دفن زباله جلوگیری کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران گفت: هم اکنون با طرح کاهش تولید پسماند، تولید پسماند در شهر تهران از ۸ هزار تن به ۵ هزار تن پسماند کاهش یافته است که به دلیل کاهش تولید پسماند‌های حجیم و تفکیک به صورت اصولی بوده است.
انتهای پیام/

رقیه همتی

برچسب ها: محیط زیست ، پسماند
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار