طرح پرورش ماهی در قفس در آذربایجان غربی صرفه اقتصادی ندارد

رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور گفت: طرح پرورش ماهی در قفس در استان صرفه اقتصادی ندارد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ارومیه، در جلسه‌ای یافته‌های علمی قابل ترویج مرکز تحقیقات آرتمیای کشور، در سالن کنفرانس این مرکز بررسی شد.
 
نکویی فرد، رئیس مرکز تحقیقات آرتمیای کشور در این جلسه با اشاره به تحقیقات و مطالعات انجام گرفته توسط پژوهشگران این مرکز گفت: با همکاری شیلات استان و با مطالعات انجام گرفته در طی ۲ سال بر روی طرح ملی پرورش آبزیان در قفس نتیجه گیری شد که این طرح با توجه به شرایط آب وهوایی استان در سد‌های آذربایجان غربی توجیه اقتصادی ندارد.

او افزود: طرح پرورش ۲۰۰ هزار تن آبزی تحت عنوان ماهی در قفس در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی و برنامه ششم توسعه در سیاست‌های آبزی پروری کشور از سال ۹۵ تعهد شده بود.
 
نکوئی اظهار داشت: براساس تحقیقات به عمل آمده در ۱۳ سد استان، هیچکدام از سد‌ها بر اساس جمیع شاخص‌های زیستی، غیرزیستی و ظرفیت برد مناسب برای سرمایه گذاری و توسعه پایدار در راستای اقتصاد مقاومتی تشخیص داده نشد.
 
او اضافه کرد: بر اساس این نتایج راهکار پیشنهادی این مرکز روش رهاسازی گونه‌های بومی آبزیان به ویژه شاه میگو و پرورش در محیط باز و طبیعی آب سد‌ها است.
 
نکوئی با اشاره به لزوم حفظ گونه‌های بومی آبزیان استان در نتایج طرح‌های تحقیقاتی گفت: برای جلوگیری از انقراض گونه‌های آبزیان به ویژه شاه میگوی سد ارس با همکاری مدیریت شیلات استان در این منطقه ممنوعیت صید صادر شده و از ابتدای امسال هیج مجوزی برای شرکت‌های بهره بردار صادر نشده است.
 
انتهای پیام/م
 
 

بررسی آخرین یافته های علمی قابل ترویج مرکز تحقیقات آرتمیای کشور

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.