مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: با تداوم بارش‌ها، در نوار شمال به جنوب لرستان محتمل است که پیش‌بینی می‌شود آبدهی رودخانه‌های استان افزایش یابد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  رضا میرزایی مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان گفت: با تداوم بارش‌ها و احتمال افزایش آبدهی رودخانه کشکان، پیمانکاران ساخت دیواره‌های ساحلی باید تجهیزات کارگاهی را از بستر رودخانه خارج کنند.

 میرزایی روز یکشنبه با اعلام این خبر اظهار داشت: با توجه به پیش‌بینی سازمان هواشناسی و موسسه تحقیقات آب وزارت نیرو، با تداوم بارش‌ها، وقوع بارشی به مدت ۶ ساعت و به میزان ۳۰ تا ۴۰ میلیمتر در نوار شمال به جنوب لرستان محتمل است که پیش‌بینی می‌شود آبدهی رودخانه‌های استان افزایش یابد.

او افزود: آبدهی رودخانه کشکان در حال حاضر معادل ۴۵ متر مکعب در ثانیه است و امکان سرریز سیلاب از بستر این رودخانه به داخل شهر پلدختر، معمولان و روستا‌های مسیر وجود ندارد.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای لرستان بیان کرد: پیمانکارانی که در بستر رودخانه کشکان در حال احداث دیوار حفاظتی و ساماندهی رودخانه هستند لازم است در بامداد روز دوشنبه و با افزایش آبدهی رودخانه کشکان تجهیزات خود را از بستر رودخانه خارج نموده تا خسارتی به آن‌ها وارد نشود.

وقوع سیل ویرانگر فروردین ماه امسال وطغیان رودخانه کشکان موجب بروز خسارت‌های زیادی به بخش‌های مختلف شهرستان پلدختر شد.

انتهای پیام/ر

احتمال افزایش آبدهی رودخانه کشکان

 

 

برچسب ها: آب ، وزارت نیرو
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.