انهدام یک مرده متحرک/ ترامپ از لاشه البغدادی چه می‌خواهد؟

خبر رسمی نابودی جسمی سرکرده داعش برای رئیس‌جمهور آمریکا به دلایل گوناگون «خبری بسیار بزرگ» است که انتظارات فراوانی از آن دارد.

به گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان، رئیس‌جمهور امریکا ساعتی پیش، پس از زمینه‌سازی رسانه‌های این کشور و پیام توییتری مبهم خود او مبنی بر اینکه «خبری بزرگ رخ داده»، در یک نشست خبری در کاخ سفید اعلام کرد ابوبکر البغدادی در عملیات نیروهای ویژه آمریکا در سوریه «مثل سگ مُرده است». (اینجا)

دونالد ترامپ، رئیس‌جمهور آمریکا شامگاه روز شنبه (به وقت محلی) به سبک و سیاق اکنون کلیشه‌ای خود در پیامی توییتری و مبهم بدون هیچ توضیحی اعلام کرد: «همین حالا اتفاق بسیار بزرگی رخ داد».

انهدام یک مرده متحرک/ ترامپ از لاشه البغدادی چه می‌خواهد؟

دقایقی بعد کاخ سفید با انتشار بیانیه‌ای مبنی بر اینکه «رئیس‌جمهور ساعت ۹ صبح یکشنبه (ساعت ۱۶:۳۰ به وقت تهران) درباره مسئله‌ای بسیار مهم صحبت خواهد کرد» بر شدت این ابهام افزود و تمام توجه رسانه‌ها و ناظران به سوی واشنگتن جلب شد که این «اتفاق بسیار بزرگ» چیست و ترامپ قرار است درباره چه چیزی سخن بگوید.

همزمان نشریه نیوزویک به نقل از منابع نظامی آمریکا در «خبری فوری» اعلام کرد «ابوبکر البغدادی در عملیات هواییِ نیرو‌های ویژه آمریکا در روستای باریشا در استان ادلب در شمال غرب سوریه کشته شده است».

پس از خبر نیوزویک، دیگر رسانه‌های نزدیک به دولت ترامپ قطره‌چکانی جزئیات بیشتری از این «عملیات ویژه»، از مشارکت ۵۰ تا ۷۰ نیروی ویژه آمریکا و ۶ بالگرد در این عملیات تا بررسی «DNA» لاشه البغدادی و اطمینان از تعیین هویت او، منتشر کردند.

در این بمباران خبری درباره قتل سرکرده داعش، مقامات عراق و ترکیه نیز بر مشارکت در عملیات قتل البغدادی تأکید کردند. مقامات امنیتی عراق اعلام کردند محل دقیق اختفای البغدادی در سوریه را آن‌ها در اختیار واشنگتن قرار داده‌اند، موضوعی که مقامات نظامی آمریکا نیز تأیید کردند. واشنگتن، اما به سرعت ادعای آنکارا را رد کرد. یک مقام نظامی آمریکا درگفت‌وگو با شبکه «سی‌ان‌ان» تأکید کرد «ترکیه هیچ نقشی در عملیات قتل البغدادی نداشته است» تا شاید سند قتل البغدادی تنها به نام آمریکا ثبت شود.

خبر هلاکت ابوبکر البغدادی، سرکرده یکی از مخوف‌ترین سازمان‌های تروریستی قرن حاضر دیگر برای افکار عمومی جهان چندان جذابیتی ندارد، نه به این دلیل که چند بار پیش از این نیز خبر مرگش اعلام شده بود، بلکه به این دلیل روشن که داعش نزدیک به دو سال است که از نظر سازمانی منهدم شده و تقریبا هیچ قلمرویی در عراق و سوریه در اختیار ندارد و عملاَ از نظر عملیاتی خنثی شده است.

انهدام یک مرده متحرک/ ترامپ از لاشه البغدادی چه می‌خواهد؟

چند سالی از آن روزها می‌گذرد که سیاه‌جامه‌گان نقاب‌بوشِ داعشی در خیابان‌های عراق و سوریه جولان می‌دادند و بخش عظیمی از خاک این دو کشور را اشغال کردند و با «خلافت اسلامی» خود برای همه شاخه‌ و شانه می‌کشیدند. در آن سال‌ها تروریست‌های چندملیتی داعش هر روز با شیوه‌های جدید هولناک کشتار، مردم جهان و منطقه را حیرت‌زده می‌کردند.

عناصر داعش چنان رعب و وحشتی در جهان پراکنده بودند که همه گویا آن‌ها را «مردمانی شکست‌ناپذیر» می‌دانستند. اما سرانجام با رشادت و از خودگذشتی نیرو‌های مقاومت منطقه و متحدانشان، ماشین کشتار داعش در عراق و سوریه متوقف و مردمان این کشور از شر این سازمان تروریستی رهایی یافتند.

سردار «قاسم سلیمانی» فرمانده میدانی مقاومت منطقه ۳۰ آبان ۹۶ در پیامی به رهبر انقلاب پایان رسمی سازمانی داعش و مرگ خلافت البغدادی را اینگونه اعلام کرد «حقیر به عنوان سرباز مکلف شده از جانب حضرتعالی در این میدان، با اتمام عملیات آزادسازی البوکمال (شهری در مرز سوریه و عراق) آخرین قلعه داعش، با پایین کشیدن پرچم این گروه آمریکایی – صهیونیستی و برافراشتن پرچم سوریه، پایان سیطره این شجره خبیثه ملعونه را اعلام می‌کنم.»

حقیقتاً نیز پس از این پیام پیروزمندانه سردار سلیمانی، داعش هیچ عملیات قابل‌توجهی نداشته و ابوبکر البغدادی نیز عملا مرده متحرکی بود که گهگاهی رسانه‌ها، خبری از فرار او را از مکانی به مکان دیگر مخابره می‌کردند. حتی در این مدت انتشار فایل‌های صوتی منتسب به او نیز دیگر هیچ توجهی را جلب نمی‌کرد. مردم جهان نزدیک به دو سال است که عملا فهمیده‌اند داعش و البغدادی هیچ نشانه‌ای از حیات را از خود بروز نمی‌دهند. اما اکنون سوال این است که چرا پیداشدن لاشه البغدادی برای رئیس‌جمهور ترامپ خبری «بسیار بزرگ» است و این همه هیاهوی رسانه‌ای برای چیست؟

انهدام یک مرده متحرک/ ترامپ از لاشه البغدادی چه می‌خواهد؟


برای پاسخ به این سوال باید به موقعیت کنونی ترامپ در فضای سیاسی داخلی آمریکا توجه داشت. رئیس‌جمهور آمریکا هم‌اکنون به علت پرونده موسوم به «اوکراین گیت» در مخصمه بزرگی گرفتار شده و رقبای دموکراتش وانمود می‌کنند که برای استیضاح و برکناری او بسیار جدی هستند. ترامپ در چنین وضعیتی نیاز به یک خبر و اتفاق «بسیار بزرگ» دارد تا خود را از این مخصمه سیاسی رها کند.

از سویی دیگر یک سال بیشتر به انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا باقی نمانده و ترامپ هنوز در سیاست خارجی و داخلی خود دستاورد چشمگیری در چنته ندارد تا پیروزی او را تضمین کند یا دست‌کم با دست پُر در میدان رقابت حاضر شود. نمایش هیجانی امروز دولت آمریکا و ترامپ در حماسی‌کردن مرگِ جسمی یک تروریست خودپرورده سناریویی کلیشه‌ای و تکراری بود.

اوباما و دولت پیشین آمریکا نیز برای انتخاب مجدد در اردیبهشت ۱۳۹۰ یعنی یک سال قبل از انتخابات ریاست‌جمهوری آمریکا و پس از سال‌ها نابودی سازمان القاعده در نطقی تلویزیونی با ژستی غرورآمیز خبر هلاکت «اسامه بن لادن»، سرکرده این گروه تروریستی را اعلام و نابودی بن لادن را یکی از دستاورد‌های بزرگ دولت خود معرفی کرد.

نمی‌دانیم اعلام مرگ بن لادن در پیروزی مجدد اوباما چقدر تأثیر داشته است، اما روشن است ترامپ با اجرای دوباره این نمایش انتظارات فراوانی دارد. آیا هیاهوی رسانه‌ای او بر سر لاشه البغدادی پایدار خواهد بود؟ آیا بحث استیضاح او به حاشیه خواهد رفت و ترامپ می‌تواند در رقابت‌های ریاست‌جمهوری از برگه هلاکت البغدادی استفاده کند؟

انتهای پیام/

آیا مرگ بغدادی ترامپ را از استیضاح نجات می‌دهد؟

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۴۷
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۶:۱۵ ۰۹ آبان ۱۳۹۸
كدوم لاشه
ما كه هنوز لاشه بغداديه رو نديديم
Iran (Islamic Republic of)
اکبر
۱۸:۲۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
پیشنهادبه یک دیوانه آنهم ترامپ چله.بیا لاشه ابوبکررابخورتوکشورت یک قبیله هست آدمخوران میگن جدت رییسشون بوده وادم میخوردن بخورخوشمزه ترش میکنیم برات لاشه نجسشو با آب جوی بخورش.اینم پیشنهادما
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۷:۵۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
فردا روز پراید السایپایی میشه رییس داعش
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
کثافت شباهت زیادی به ترامپ داره اصلا نکنه که خود ترامپ هست در دونقش بازی میکند چون ترامپ ریش وسبیل ندارد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۵:۵۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
این جنازه بقدادی میبرند تو محوطه کاخ سفید دفن میکنند وبعدش رو سنگ ش می نویسند مدرک مهم رهایی از استیضاح ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۳:۵۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
ترامپ‌ دروغگو برو بمیر منزویییییییییییییی
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۰:۱۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
چرا هیچ مقام مسولی از ایرا ن واکنش نشون نمیده به این دروغ بزرگ امریکا مسولان خوابن یا اهمیت موضوع رو درک نمیکنن
Germany
ناشناس
۰۹:۲۲ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
ترامپ یک دروغ گو سریالی تبدیل شده.حالا باید فعلا باید مدتی بگردیم .ببینیم .شاید این حرفش ..دروغ شاخ دارتر باشه
Iran (Islamic Republic of)
رضا
۰۹:۱۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
هی ترامپ: وقتی رهبر عزیزم می فرماید که:"هیچ فرقی بین دموکراتها و جمهوریخواهان نیست....هیئت حاکمه آمریکا در سیاست خارجی....."یعنی اینکه:
1) تولید - تجهیز - اعزام و مولد داعش هیئت حاکمه آمریکا بود یعنی ( اوباما و هیلاری کلینتون ) همانطور که کارهای دیگر رئیس جمهور سابق آمریکا را نقض و نابود کردی این بار هم مولود ناخلف و نحس اوباما را از بین بردی پس کار شاقی انجام نداده ای و شق القمر نکرده ای..... این اثر نابود شده هم کنار اثرهای نابود شده ی دیگر اوباما و هیلاری کلینتون که یا پاره کردی یا آتش زدی یا نقض کردی و.........
2) جورج بوش پدر و پسر با بهانه های واهی وقتی با ایجاد ""القاعده برهبری اسامه بن لادن عربستانی"" الاصل و بهانه 11 سپتامبر منطقه خاورمیانه را شخم زدند و کشورهای تحت سلطه خود را اشغال کردند درست مانند امروز همچون توئی بنام ترامپ رفتار کردند یعنی هم اسامه بن لادن را با بهانه 11سپتامبر خلق و تولید و تجهیز کردند و هم در یک عملیات بسیار مشکوک و پر از ابهام او را ترور کردند و نابود کردند......
3) راستی ترامپ چرا؟؟ رهبران کاخ سفید چه دموکراتها چه جمهوریخواهان هر وقت که به ایام انتخابات آمریکا و اخذ رای از آحاد ملت آمریکا نزدیک میشوند دست به چنین عملیاتهای متهورانه و متحیرالعقول می زنند؟؟چرا؟؟این سناریوی تکراری همیشه درست نزدیک آخذ رای از مردم آمریکا در حالی انجام میشود که بوش پدر و پسر چندین بار اعلام کردند اسامه بن لادن کشته شد و با شانتاژهای رسانه ای بعدها معلوم شد که اسامه بن لادن بطور معجزه آسائی نجات پیدا کرده اما تا اوباما خواست در انتخابات ریاست جمهوری شرکت کند اسامه بن لادن ترور شد و بطور قطعی کشته شد آن هم در یک عملیات بسیار مشکوک......
چرا؟؟ در زمان تو هم همین سناریو در سکانس های متعددی که مرتب غولهای رسانه ای و شبکه های متعدد ماهواره ای تحت پوشش آمریکا همین اکران را در سکانس آخر دوران ریاست جمهوری ترامپ و فصل انتخابات آمریکا تکرار کردند؟؟آیا ترامپ را میخواهند سوپرمن و یا بت من آمریکا کنند تا اخذ رای بیشتری کند؟؟؟
4) راستی ترامپ چرا؟ می خواهی از خودت یک قهرمان ملی در بین مردم آمریکا.... و ترمیم وجهه سیاسی از بین رفته خودت در امور بین الملل پس از شکستهای متعدد سیاسی و هژمونی هیمنه ارتش سنتکام آمریکا در منطقه خاورمیانه و غرب آسیا که همه در دوران ریاست جمهوری تو صورت گرفت را با ترور ابوبکر البغدادی جبران و جایگزین کنی؟؟آیا بطور واقع فکر میکنی که افکار بین الملل و جهان سیاست بین المللی مغزی در حد و اندازه یک یانکی دارند؟؟اگر با این تصورات ابوبکر البغدادی را نابود کردی تا از خودت یک قهرمان بسازی یقین بدان که باز هم تو و ایالات متحده شکست خورده اید میدانی چرا؟ چون در هشت سالی که سوریه در جنگ نیابتی و فرسایشی با داعش و القاعده از شروع اولین روز مناظرات انتخاباتی تو که فریاد میزدی این هیلاری کلینتون و اوباما بودند که داعش را خلق کردند و تجهیز کردند.... تا امروز که از طریق غولهای رسانه ای و شبکه های ماهواره ای تحت پوشش آمریکا و اسرائیل و عربستان چندین بار به کشته شدن ابوبکر البغدادی اذعان کردید و سپس نقض کردید....معلوم میشود که لازم نبود چندین تریلیون دلار پول مردم آمریکا را تلف و هدر بدهید یعنی از همان روز اول ریاست جمهوری تو یعنی ترامپ قادر بودید و میتوانستید و اطلاعات کافی و وافی داشتید که ابوبکر البغدادی کجاست؟ پس خیلی راحت و سهل قادر بودید او را ترور کنید و ریشه داعش را قطع کنید پس چرا؟؟ این کار را نکردید؟؟چرا؟؟مرتب سران داعش و زنانشان را هلی برن کردید و با انتقال به نقاطی که تحت پوشش ارتش سنتکام آمریکا بود و نقاط نامعلوم اعلام میشد داعش و رهبرش را هشت سال تحت الحمایه حفظ کردید؟؟چرا؟؟ تا سوریه و متحدانش بطور قطعی اعلام کردند که بسوی ادلب عملیات گسترده و دقیق خواهند کرد یعنی جائی که بیم آن میرفت که ابوبکر البغدادی را بتوانند بکشند و یا زنده دستگیر کنند ارتش سنتکام آمریکا ناگهان ریشه رهبر داعش را قطع کرد؟؟ اگر ابوبکر البغدادی زنده بدست سوریه و متحدانش می افتاد در مورد اسرائیل و آمریکا چه اطلاعات ناب و ذی قیمتی داشت؟ که افشا و درز آن به رسانه ها و شبکه های جهانی برای سرویس های اطلاعاتی و امنیتی موساد اسرائیل وCIA آمریکا باعث ننگ و شکست میشد؟؟آیا به همین خاطر که سوریه و متحدانش با دستگیری ابوبکر البغدادی باعث شکست و رسوائی عظیم و جهانی برای سیاستهای کلی ایالات متحده آمریکا ومتحدانش میشدند مجبور نشدی که ابوبکر البغدادی را بکشی؟؟
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۰۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
خداقوت.پهلوون.
Iran (Islamic Republic of)
عمار
۰۸:۳۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
ابوبکر البغدادی در حال حاضر در جزایر قناری سه تیغه کرده ریش و سیبیلاشو از ته زده شلوارک پرچم آمریکا رو هم پوشیده عینک ریبن هم زده روی چشمای هیزش کلای کابوییم گذاشته سرش دمپای ابریم کرده پاش داره روی سواحل شنی و زیبای قناری با رفیقای مونثش کباب باربیکیو و مشروبات الکلی میخورن میریزن توی خندق بلا میزنن و میرقصن سیگار برگ میکشن به ریش افراد اسکول ملنگ داعشیش داره می خنده مثل اون یکی بن لادن که در جزایر هوایی داره حالشو می بره و بقیه مهرهای سوخته آمریکا .
Iran (Islamic Republic of)
جواد
۱۹:۰۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
اطلاعات خیلی دقیقی داری؛فقط طرف ترشیجات نری که خیای حیفی هنوز.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۱۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
جالب هیت صدام دریک جای کنده شده مثل زیرزمین وقضافی درزیریک پل وخلیفه درتونل وان دیگری فکرمیکنیددرکجا کشته خواهدشد
Germany
ناشناس
۰۸:۱۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
البغدادی کشته نشده همانطور که بن لادن کشته نشد و لی با جسدی ساختگی بن لادن را کشته اعلام کردند حالا که جسدی هم در کار نیست فقط برای قهرمان جلوه دادن خود و برای انتخابات درصورتیکه هر دوی آنها به دست خودشان و برای تأمین مقاصدشان بوجود آمدند
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۰۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
یکی از مهره های شطرنجش را کار نداشت انداخت تو جعبه
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۵۰ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
خدا لعنتت کنه ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۷:۴۹ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
خودشون با همکاری عربستان و اسراییل درستش کردند سوریه و بخشی از عراق را نابود کردند
حالا هم به نام خود تمام می کنند
Iran (Islamic Republic of)
lgj
۰۷:۳۷ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
اگر بغدادی را نمیکشتن پته همه اینها روی اب بود بغدادی گفته بوده یا امریکا کمکم کنه دوباره داعش را راه بیاندازیم یا به دنیا میگویم مارا امریکا اورده . برای همین که داعش قدرت بگیره امریکا از سوریه بیرون رفت و بعد دید نمیشه داعش را دوباره ساخت فوری امد بغدادی را با حیله کشت. بغدادی را گول زدن گفتن میایم کمکت یکباره با او درگیر و کشتنش / البته حق خیانتکار و ظالم مرگ است انشا الله خود امریکا هم روزی نابود بشه
Iran (Islamic Republic of)
آرش جهانشاهی
۰۷:۳۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
تحلیل من اینه که ترکیه به عنوان شریک تجاری داعش در خرید نفت از داعش با بغدادی همکاری داشت و سازمان اطلاعات ترکیه به عنوان ساپورتر داعش مدتهاست میدونست البغدادی در شمال سوریه پنهان است با آمریکایی ها قرار گذاشتند که در ازای سکوت آمریکا در قبال نسل کشی کردها توسط ترکیه ، ترامپ هم امتیاز شکار بغدادی را در آستانه انتخابات آمریکا داشته باشد ، به نظرم ترامپ با شکار بغدادی یک دوره دیگه رئیس جمهور میشه
Iran (Islamic Republic of)
ali mahmoudi
۰۶:۴۳ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
دوباره یک سناریو مهندسی شده برای فریب افکار عمومی و جمع کردن رای برای انتخابات آینده آمریکا مثل باراک اوباما همیشه هم نه جسدی هست نه مدرکی باز اون اوباما چهره ش یکم موجه تر بود ترامپ که استاد دروغ گویی میباشد
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۴:۱۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
با سلام...
بنده در اینجا کاری به کشته شدن این ملعون ندارم ولی سوال اینجاست که چرا دولت عراق که ایران در بزنگاه های مهم این کشور را از شکست و سقوط نجات داد چرا باید این اطلاعات مهم را به آمریکا و نه به ما بدهد؟؟!
واقعا این کار دولت عراق ناسپاسی بزرگی است در قبال کارهای بزرگی که برای آنها انجام دادیم ؟!
بنظر بنده مقامات ایران باید این خوش خدمتی عراق به آمریکا و این ناسپاسی بزرگ یا حتی توهین را از مقامات دولت عراق بررسی و پیگیری کنند که بر چه مبنایی این اطلاعات مهم را باید به امریکا بدهند؟
مگر اینکه اربابشان باشد که حرفی باقی نمیماند...
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۳:۴۸ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
زدی بچتو برای هشتمین بار کشتی ای شیطان خر خودتییئییییییی

دنیا میداندکه سپاه پاسداران ومقاومت داعش را تارومارکرد
حالا نوبت تروریستهای آمریکایی هست که تارومار شوند درمنطقه
Germany
رضا امیرعلی
۰۳:۱۵ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
سلام شاید مردم آمریکا به دلیل اخبار کذب و بی اساس دوسال پیش تا کنون در مورد جنگها و ناامنی خاورمیانه ای که توسط خودش و اسراییل و هم پیمانانش بر کشورها و ملتهای متمدن خاورمیانه تحمیل کرده اند و گرفتار نمودند به واقع شاید خبرهای کذب رییس جمهور متوهم خود را بپذیرند اما مردم خاورمیانه و بعضی مردم دنیا به بی ادبی و کذاب بودن و بی تشخیص بودن و پراشتباه بودن اعمال و فکار دونالد ترامپ آگاهی دارند میدانند که نباید حرفهای ترامپ را جدی بگیرند . واما عقل حکم میکند که باید بین اتفاقات وسیاستهای ترامپ خود بزرگ بین و خودرای و محملات باف و متوهم که مورچه ای را زیر پایش له میکند و میگوید من یک تنه شیر صحرا را حریفم و او را کشتم ، باید حرف و حدیث هایی باشد وگرنه هیچکسی تا کنون ندیده که ترامپ بجز در عربستان ، جایی چالشی و کاروزاری کرده باشد و درآن چالش و کاروزار پیروز و موفق بیرون آمده باشد . پس نتیجه میگیریم که با توجه به شکست و نابودی ارکان و شکستن استخوانها و ستون فقرات داعش به لطف و یاری خداوند، و دلاوری و جنگجویی و شجاعت و شهامت لشگریان و سربازان دلیر مقاومت و حزب الله عراق و سوریه و منجمله فرماندهی سردار بزرگ ایران زمین حاج قاسم سلیمانی و ایرانیان دلاور مردان جنگ ومقاومت و مدافعان حرم اهل بیت و حریم مسلمانان در ایران و آنسوی مرزهای ایران وپیام و نطق تاریخی اعلام پیروزی حق بر ناحق و پیروزی خون بر شمشیر و پیروزی حزب الله و مقاومت بر داعش و نمایندگان استکبار و صهیونیست ، در سال ۹۶ پرونده داعشیان بطور کل بسته شد و آنچه ماند جنازه های متحرک و در لانه مور خزیده ای بودند که در اصل سال ۹۶ مرده بودند و گندشان تازه درآمد. پس معما چو حل گشت آسان شود مستر ترامپ
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۰۲:۱۴ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
با سلام مجدد نمیشود گفت که ترامپ با تبلیغ مرگ بغدادی بتواند کاری بکند زیرا اولا داعش اقدامی در خاک امریکا انجام نداده که مردم امریکا ان را دشمن صد در صد خود بدانند ثانیا القاعده تقریبا با دیگر کشورها درگیر نبود و فقط با امریکا رو در رو بود پس مردم امریکا او را دشمن اصلی خود می دانستند ثانیا محبوبیت القاعده و بن لادن خیلی بیشتر از داعش و بغدادی بود. پس مثل صدام که او هم در اواخر دوره بوش دستگیر و اعدام شد نمیتوان مرگ بغدادی را پیروزی بزرگی برای ترامپ دانست.
Iran (Islamic Republic of)
ستار
۰۱:۰۶ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
با سلام آمریکایی ها از ماه ها قبل شاید از زمانی که رقه از داعش پس گرفته شد جای بغدادی را میدانستند ولی اقدام به کشتنش نکردند زیرا گذاشته بودند از او در جای دیگری استفاده کنند ولی بد شانسی آنها برای فراری دادن بغدادی این بود که کسای دیگه هم تا حدودی از جای بغدادی اطلاع داشتند و نمی شد او را جا به جا کرد پس در اخرین لحظات قبل از خروج کامل از سوریه اقدم به کشتنش کردند تا این کار توسط دیگران انجام نشود و افتخارش نسیب خودشان شود و همچنین شاید اطلاعاتی که بغدادی از سازندگان اصلی داعش داشت. درست مثل قذافی. نباید این را هم فراموش کرد که بغدادی درست بعداز کشته شدن بن لادن سر و کلش پیداشد و اوباما اعلام شکست القاعده را بیان کرد. ایا چند وقت دیگر سر و کله یکی دیگر مثل بغدادی و بن لادن پیدا میشود که امریکا به انجا نیرو بفرستد؟!. مردم لبنان و عراق باید خیلی مراقب باشند. شاید هم نفر بعدی در پادشاهی عربستان باشد.
Iran (Islamic Republic of)
مصمم
۲۳:۳۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
این جنایتکار فی نفسه در شرایط فعلی اهمیت آنچنانی ندارد و او عملاً مرده بود اما رفتار ترامپ یک پیام و معنی خاص دارد و آن اینکه با اعلام هلاکت این مزدور صهیونیسم ، آمریکا بعنوان یکی از بنیانگذاران این جریان شیطانی در کنار رژیم صهیونیستی و آل سعود به شکست این پروژة پرهزینه و خطرناک که امیدهای زیادی به آن بسته بودند اعتراف و پایان آن را اعلام کرد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۲۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
یکی از هفت دروغ سهمیه روزانه ترامپ!!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۳:۱۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
خیلی معلوم بود که داره برای انتخابات خودش تبلیغ می کنه؟!؟! میخوادبگه من خیلی باارضه هستم؟؟!!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۰۸:۴۱ ۰۶ آبان ۱۳۹۸
خیلی باعرضه..
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۲۱ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
آیا مردم عراق این مردان و رزم دیده های بزرگ خود را که جلو جلادان داعشی ایستادگی کردند را اینگونه پاداش میدهد؟؟
Iran (Islamic Republic of)
Sarbaz,e Iran
۲۲:۱۵ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
آمریکا کار بزرگ و شاقی انجام نداده که با صداش میخواد گوش دنیا رو کر بکنه . سیاستمداران و دولتمردان تروریست آمریکایی فقط یکی از مهره‌های سوخته ی خودشان را از میان برداشتن . ابوبکر البغدادی دیگه براشون ارزش و اهمیت و کارایی لازم رو نداشت ، واسه همین هم از جمع خودشان بیرونش کردند . فقط همین . فردا روزی دوباره آمریکایی‌ها یکنفر دیگه رو در یک کشور دیگه جای ابوبکر البغدادی مستقر میکنند و بعداز مدتی أنگ تروریست بودن بهش میزنند و باز به اون کشور لشگرکشی میکنند . دقیقاً مثل صدام _ مثل بن لادن _ مثل همین ابوبکر البغدادی _ مثل معمر قذافی و خیلی های دیگه که دست نشانده همین آمریکای جنایتکار و رژیم غاصب و جعلی و کودک کش اسرائیل و کشورهای غربی ، همانند انگلیس و فرانسه بوده اند .
Turkey
ناشناس
۲۲:۱۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
ترامپ یک آدم نادان و روانی هست
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۲:۰۳ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
سئوال پرسیدن انگیزه شما برای رفتن به کره ماه چی بوده ، میگه برای انتخابات ریاست جمهوری
Canada
ناشناس
۲۲:۰۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
فکر میکند قبلی ان شخص را کشت و به اینخاطر مجددا انتخاب شد .ایشان هم میخواهد همین روش را بره .تا شاید برگه برنده انتخابات اش شود .به طرف گفته .تعییر قیافه میدهی و با اسم جدید وارد گود مبارزه میشوی .طرف زنده است فقط میخواهند طوری دیگه ای ازش استفاده میکنند .
Iran (Islamic Republic of)
سهیل
۲۱:۵۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
داستانی که ترامپ ساخته کاملا دروغ و غیر قابل باور است.
United States of America
حسنی
۲۱:۴۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
احتمالا"دورغ باشه قبلا"گفته بودند ابوبکر البغدادی مُرد مگر میشود یکنفر دو یا سه بار با وضع فجیع بمیرد اون هم بافصله ی چند سال!
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۳۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
کی تو دنیا هست که از مرگ بغدادی خوشحال نباشه مخصوصا اونایی که عزیزانی از دست دادن
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
مرگ بر آمریکا و نفرین و لعنت به کشورهای ظاهرا مسلمانان دنباله رویش که داعش زاده و پرداخته آنهاست .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۲۰ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
داعش را سپاه قدس و شهدای مدافعان حرم و حشدالشعبی عراق و سوریه و لبنان و افغانستان از بین بردند نه آمریکای فتنه گر و خونریز و پرورش دهنده داعش.
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۹ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
ترامپ از لاشه بغدادی خوراک تبلیغاتی برای انتخابات آمریکا میخواهد .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۱۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
هدف آمریکا مصادره افتخارات جبهه مقاومت بنام خود و به اسم خود است.
کشوری که به تروریستها سلاح و غذا رساند با کشتن یک مرده متحرک چه هدفی میتواند داشته باشد؟؟؟
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۱:۰۸ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
آقای ترامپ ابوبکر البغدی نوکرخودتان بود زیاد خوشحال نباش
لعنت به هر دو شما
United States of America
ناشناس
۲۰:۲۷ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
شاخه‌وشونه درست نیست
درست شاخ و شانه هست . شاخ و شانه کشیدن
Iran (Islamic Republic of)
یاشار
۲۰:۲۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
پشیمونی از چهره ترامپ داره فریاد میزنه که چرا پاشو تو عرصه سیاست گذاشت.
واقعا داره با لاشه بغدادی عکس یادگاری میگیره ولی تاریخ گواه میده که این سردار و سپاه ایران بود بغدادی و امثالشونو فلج و مرده کرد نه کسایی که به لاشه شون لگد میزنن.
Iran (Islamic Republic of)
ایران وطن من
۲۰:۱۶ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
این اقای ترامپ ماند پسر لوس فیلم های هالیوودی است مانند پسری چاق که شکمش از پیرهن بیرون زده دماغی گوشتی و کک و مکی موهایی طلایی که یک چوب دستی به دست گرفته با دوستانش توی خیابونها قدم میزنه همش دنبال دعوا و هیجانه و غرور کاذبش را به رخ همه میکشه و با دروغ و نیرنگ و زورگویی دوست داره همه ازش اطاعت کنند. راستی یه پهلوون پنبه هم داره که همش چاپلوسی ش رو میکنه منظور نتانیاهو هستش
Germany
ناشناس
۲۰:۱۴ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
خود ترامپ به مراتب از البغدادی پست تر و کثیف تر است . کسی که از کمک های مردمی دیگر کشورها به زلزله زدگان ایران و جنگ زده های یمن و اورارگان سوری جلوگیری کرد همین ترامپ بود .
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۲۰:۱۲ ۰۵ آبان ۱۳۹۸
خودشون مسخره کردن . داعش خودشون اوردن.
آخرین اخبار