رییس اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان کرمان در سومین روز از هفته بیمه سلامت که به عنوان سطح بندی و نظام ارجاع نامگذاری شده است رعایت نظام ارجاع را درمان بهتر و هزینه کمتر در زمان کوتاهتر دانست.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان،  بهزاد بنی سلام، رییس اداره نظارت و ارزشیابی اداره کل بیمه سلامت استان کرمان گفت: نظام ارجاع یاهمان رجوع به پزشک متخصص بعد از ویزیت و تشخیص پزشک خانواده از سال‌های دور در اغلب کشور‌های جهان اجرایی شده است و این طرح نیز در ایران از سال ۱۳۸۴راه اندازی شده است.

او بیان کرد: براساس نظام ارجاع بیمه شده روستایی به پزشک خانواده خود در روستا مراجعه می‌کند و در صورتی که پزشک خانواده آن صلاح دانست بیمار را برای درمان تخصصی به پزشکان متخصص یاهمان سطح دو ارجاع می‌دهند.

او تصریح کرد:برای نظام ارجاع از نیمه شهریور امسال با الکترونیکی شدن نحوه ارایه خدمات یک کد ۱۸رقمی بر روی دفترچه بیمه شده روستایی نوشته می‌شود.

بنی سلام در ادامه با اشاره به اینکه پزشک خانواده می‌تواند برای بیمار خود از کلینیک‌های تخصصی دولتی نوبت بگیرد اظهار داشت:بیمه شده روستایی با مراجعه به کلینیک تخصصی درسطح شهر و ارایه دفتر خود که کد ۱۸رقمی دارد توسط پزشک متخصص ویزیت می‌شود.

رییس اداره نظارت و ارزشیابی بیمه سلامت استان کرمان گفت: بعد از طی مراحل درصورت نیاز پزشک متخصص می‌تواند توسط ارجاع افقی وی را به سایر پزشکان متخصص باهمان کد ۱۸رقمی ارجاع دهد و در مدت یک ماه توسط این کد بیمه شده روستایی می‌تواند (به بیش از) سه پزشک متخصص ارجاع (افقی) داده شود.

او تصریح کرد:باید به یاد داشته باشیم که درموارد اورژانس و بیماران خاص نیازی به این کد نیست.

بنی سلام همچنین بیان کرد: تمام مراحل درمانی بیمه شده روستایی توسط پزشک خانواده وی در سامانه الکترونیکی نام سیب ثبت می‌شود و پزشک خانواده توسط همین سامانه برای گرفتن کد ۱۸رقمی و ارجاع بیمه شده به متخصص سطح ۲اقدام می‌کند.

او  افزود: پزشک خانواده باتوجه به آشنایی بابیمه شده و داشتن وقت کافی و اطلاعات لازم در خصوص بهداشت و درمان و موارد تخصصی بیشترین کسی است که می‌تواند به فرد کمک کند که آیا نیاز به مراجعه به شهر و ویزیت تخصصی دارد یاخیر.

بنی سلام عنوان کرد:حدود یک میلیون و ۳۰۰هزار نفر جمعیت روستایی تحت پوشش بیمه سلامت هستند که ۲۰۰ مرکز بهداشتی درمانی با ۳۵۰ پزشک روستایی آماده ارائه خدمات هستند.

او گفت: رعایت نظام ارجاع به صرفه جویی در هزینه‌های درمانی، رفت و آمد و بسیاری از موارد دیگر به ما کمک می‌کند.

انتهای پیام/ی

نظام ارجاع به خانواده های روستایی کمک می کند

برچسب ها: بیمه ، اخبارسلامت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار