دهقانی نیا گفت: سامانه جامع گارانتی تا پایان سال با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شود تا در حوزه خدمات پس از فروش و گارانتی گوشی‌های تلفن همراه مدیریت جدیدی صورت می‌پذیرد.

اجرای طرح ثبت شناسه گوشی‌های تلفن همراه

 به گزارش  گروه اقتصادی باشگاه خبرنگاران جوان، حمیدرضا دهقانی نیا سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا و ارز گفت: یکی از اهداف اجرای طرح ثبت شناسه گوشی‌های تلفن همراه ارایه ضمانت نامه معتبر و خدمات پس از فروش (گارانتی) مناسب برای گوشی‌های تلفن همراه بود که این موضوع در آینده‌ای نزدیک و با محقق شدن سامانه جامع گارانتی به مرحله اجرا می‌رسد.

دهقانی نیا گفت: یکی از سامانه‌های مکمل در حوزه مبارزه با قاچاق کالا و ارز که با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت در حال شکل گیری است سامانه جامع گارانتی است و از کالا‌های اولویت دار این سامانه نیز گوشی‌های تلفن همراه را می توان نام برد.


بیشتر بخوانید: کاهش ۲۰ درصدی قیمت گوشی موبایل در راه است/ ثبت سفارش ۳ میلیون گوشی


او ادامه داد: با شکل گیری این سامانه در حوزه خدمات پس از فروش و گارانتی گوشی‌های تلفن همراه مدیریت جدیدی صورت می‌پذیرد و از آشفتگی که در این حوزه وجود دارد جلوگیری می‌شود.

دهقانی نیا افزود: گوشی‌های تلفن همراه که از مبادی قانونی به کشور وارد می‌شود باید گارانتی ۱۸ ماهه داشته باشد و الزاما به مشتریان تا ۱۸ ماه پس از خرید خدمات پس از فروش ارایه شود.

او تصریح کرد: سامانه جامع گارانتی پس از شکل گیری به سامانه جامع تجارت و همچنین سامانه همتا متصل می‌شود و به این ترتیب مشخص می‌شود که تلفن همراه از جانب چه کسی به کشور وارد شده و مسئولیت ارایه خدمات پس از فروش به عهده کدام شخصیت حقوقی است.

سخنگوی ستاد مبارزه با قاچاق کالا تاکید کرد: به این ترتیب استفاده مصرف کننده از گارانتی و خدمات پس از فروش تسهیل می‌شود و همانطور که پیش‌تر امکان استعلام اصالت گوشی تلفن همراه فراهم شده بود این بار استعلام اصالت گارانتی و خدمات پس از فروش هم فراهم می‌شود و مشتری می‌تواند با خیالی آسوده گوشی تلفن همراه را خریداری کند.

او بیان کرد: براساس برنامه ریزی‌های انجام شده مقرر شده است که سامانه جامع گارانتی تا پایان سال با همکاری وزارت صنعت، معدن و تجارت راه اندازی شود و امید می‌رود که این مهم در زمانبندی از پیش تعیین شده محقق شود.

انتهای پیام/

مشتریان باید تا ۱۸ ماه پس از خرید خدمات پس از فروش ارائه کنند

برچسب ها: اخباراقتصادی ، صنعت
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار