معاون خدمات شهری منطقه ۴ تهران با اشاره به عدم تمایل خود مبنی بر مرتفع نمودن نرده‌های کنار پلی که چندین بار از آن خودکشی شده است، گفت: مازاد بر این ارتفاع برای ما منطقی نیست.

کاظمی/ بی تفاوتی شهرداری به اصلاح پل خودکشی آسانبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان عصر روز دوشنبه (۶ آبان)  یک زن حدودا ۶۰ ساله در حالی خود را از بالای پل رسالت به پایین پرت کرد که پیش از این هم افراد دیگری از طریق این پل اقدام به خودکشی کرده بودند.

در شرایطی که اقدام به خودکشی از بالای این پل سابقه داشته انتظار می‌رود شهرداری با مرتفع نمودن نرده‌های کنار پل دست زدن به خودکشی را برای افرادی که چنین تصمیمی دارند غیر ممکن یا حداقل دشوار سازد؛ اما نه تنها تا کنون چنین اقدامی انجام نشده بلکه شهرداری منطقه ۴ تاکید می‌کند بعد از این هم چنین اقدامی انجام نخواهیم داد.
 

بیشتر بخوانید: پایان زندگی مادر ۶۰ ساله به دلیل ابتلای دخترش به سرطان
اناری معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۴ در گفت‌وگو با  باشگاه خبرنگاران جوان با بیان اینکه ارتفاع نرده‌های کنار پل دارای یک استاندارد مشخص هستند، گفت: ارتفاع این نرده‌ها به صورت استاندارد بین ۱۱۰ تا ۱۲۰ سانتی متر است و اگر ما بخاطر جلوگیری از خودکشی ارتفاع این نرده‌ها را تا ۲ متر هم بالا ببریم، فردی که چنین تصمیمی گرفته در این شرایط هم به بالای نرده‌ها رفته و اقدام به خودکشی می‌کند.

معاون خدمات شهری شهرداری منطقه ۴ تصریح کرد: اگر ما ارتفاع نرده‌ها را بیشتر کنیم فردی که از آن نرده‌ها بالا می‌رود و اقدام به خود کشی می‌کند پس از سقوط آسیب بیشتری می‌بیند.

او در واکنش به استدلالی مبنی بر اینکه این کار، زمان اقدام به خودکشی را بیشتر می‌کند و ممکن است فرد منصرف شده و یا دیگران مانع او شوند، اظهار کرد: من به عنوان شهرداری نباید پاسخگوی زمان‌برشدن اقدام به خودکشی باشم و از سویی دیگر هم افزایش ارتفاع بیش از اندازه فعلی برای ما منطقی نیست.

این در حالی است که پل طبیعت هم برای پایتخت دردسرساز شده است. سرهنگ علی کارخانه سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ درباره  اقدامات پیشگیرانه سرکلانتری سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ برای کاهش وقوع اقدام به خودکشی از روی پل طبیعت، اظهار کرد: فضای بوستان آب و آتش فضای خوب و مناسبی است و شهروندان زیادی برای سپری کردن اوقات فراغت خود به این پارک مراجعه می‌کنند، اما متأسفانه هر از چندگاهی از روی پل طبیعت (واقع شده در بوستان آب و آتش) شاهد اقدام به خودکشی هستیم.

سرکلانتر سوم پلیس پیشگیری تهران بزرگ ادامه داد: این پلیس برای پیشگیری از اقدام به خودکشی از روی این پل، آسیب‌شناسی و بررسی‌های لازم را انجام داد و مراتب را به مقام قضایی (دادسرای ناحیه سه تهران) اعلام کردیم.

وی تصریح کرد: مقام قضایی نیز شهرداری تهران را الزام کرده تا اصلاحات ساختاری لازم بر روی این پل انجام شود تا شاهد کاهش خودکشی از روی این پل باشیم.

این مقام انتظامی با اشاره به افزایش نگهبانان پل طبیعت و توجیه آن‌ها در این رابطه، خاطرنشان کرد: همکاران انتظامی به محض اطلاع از وقوع اقدام به خودکشی از روی این پل، با مشاور و روانشناسان مستقر در کلانتری به محل اعزام شده و اقدامات پیشگیرانه خود را انجام می‌دهند که با همین اقدامات در چند وقت اخیر توانستیم دو نفر از اقدام به خودکشی از روی این پل منصرف کنیم.

کارخانه یادآور شد: در یک مورد دیگر، یکی از نگهبانان مستقر بر روی پل طبیعت متوجه حال بد روحی یک خانم شده که با اطلاع پلیس از موضوع و حضور به موقع، این دختر جوان از کارش منصرف شد.

انتهای پیام/
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۹:۲۳ ۰۸ آبان ۱۳۹۸
اقلا يه کاری بكنن كه تا يارو ميخواد خودكشي كنه بغليا بفهمن و فرصت كنن بگيرنش
آخرین اخبار