معان جهاد کشاورزی ایلام گفت:یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در استان ایلام تامین آب اراضی دیم است.

تامین آب اراضی دیم در استان ایلامبه گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از ایلام ،همایون مظاهری معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی ایلام گفت: یکی از برنامه های وزارت جهاد کشاورزی در استان ایلام تامین آب اراضی دیم است.

او افزود: در این راستا سه برنامه از جمله طرح سامانه احیای مناطق دشت های خوزستان و ایلام شامل ۵۰ هزار هکتار، سامانه گرمسیری شامل ۱۸ هزار هکتار و طرح رودخانه مرزی شامل ۱۲ هزار هکتار به صورت مکامیزه و استفاده از سیستم های آبیاری تحت فشار به سطح زیرکشت محصولات زراعی اختصاص داده می شود.

مظاهری اظهار کرد: خوشبختانه در سنوات گذشته در مرحله اول طرح احیای دشت های ایلام که ۴۱ هزار هکتار بود کاملا انجام شده و مراحل بعدی نیز در حال انجام است.

او با اشاره به اینکه یک بخش این طرح مربوط به وزارت نیرو در بحث تامین آب طرح است، افزود: طرح رودخانه های مرزی نیز شامل ۱۲ هزار هکتار در استان انجام گرفته است.

مظاهری ادامه داد: در زمینه تامین آب با این اقداماتی که انجام شده تحولات خوبی در اجرای سیستم های نوین آبیاری در استان شده است.

معاون برنامه ریزی جهاد کشاورزی ایلام عنوان کرد: این طرح ها دو مزیت را برای استان دارد اول این که سطح اراضی آبی افزایش پیدا کرده و دوم این که در مصرف بهینه آب اقدامات موثری شده که می تواند در مصرف آب صرفه جویی شود و استفاده بهینه از منابع بهینه آب استان انجام بگیرد.

مظاهری عنوان کرد: در بحث اجرای سامانه گرمسیری قسمت اجرای سیستم های نوین آبیاری در داخل شبکه ها و اراضی مردم توسط جهاد کشاورزی تقریبا ۱۰۰ درصد انجام شده و یک بخش آن مربوط به وزارت نیرو و انتقال آب است که در حال پیگیری است.

انتهای پیام/با

طرح احیای دشت های ایلام

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.