ضرورت توسعه بحث پدافند غیرعامل در کشور

نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی بر لزوم توسعه بحث پدافند غیرعامل در کشور تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از تبریز، حجت‌الاسلام والمسلمین آل‌هاشم نماینده ولی فقیه در آذربایجان شرقی در دیدار با اعضای پدافند شورای پدافند غیرعامل استان بمناسبت هشتم آبان سالروز تاسیس پدافند غیر عامل در کشور، گفت: اگر بحث پدافند غیرعامل به طور شایسته در کشور توسعه پیدا نکند کشور ما در معرض تهدیدات خطرناک و غیر قابل جبران ناپذیری خواهد بود لذا باید مسئولان کشور در بخش‌های مختلف با مسئولین پدافند غیرعامل همکاری لازم را داشته باشند تا بتوان در روز‌های بحران با تهدیدات مقابله کرد.

او حفظ بنیه دفاعی کشور، علی‌رغم حملات دشمن را یکی از اهداف پدافند غیرعامل برشمرد و افزود: کاهش قابلیت و توان سامانه‌های شناسایی هدف یابی و دقت هدف گیری. تقلیل آسیب پذیری و کاهش خسارات و صدمات به تاسیسات کشور و نیروی انسانی، مراکز حساس و حیاتی در برابر عملیات و تهدیدات دشمن از دیگر اهداف پدافند غیرعامل است.

امام جمعه تبریز همچنین، سلب آزادی و ابتکار عمل از دشمن در هر حوزه‌ای نسبت به این مسئله را کمک‌کننده به تمامی دستگاه‌ها برشمرد و گفت: فریب دشمن و تحمیل هزینه بیشتر به دشمن، تربیت بازدارندگی و همچنین عملیات روانی علیه دشمن می‌تواند قدرت بازدارندگی را در ما تقویت کند.

او ادامه داد: افزایش آستانه مقاومت مردم و نیروی خودی در برابر تهاجمات دشمناز مهم‌ترین عوامل پدافند غیر عامل است که باید در این مورد نیز برنامه ریزی‌های لازم را داشته باشیم تا بتوانیم از سرمایه‌های ملی کشور حفاظت کنیم.

نماینده ولی فقیه در استان با بیان اینکه حفظ تمامیت ارضی، امنیت ملی و استقلال کشور در سایه پدافند غیرعامل ممکن خواهد بود، افزود: بایستی در حوزه‌های عمرانی، زیربنایی حمل و نقل و ارتباطات، غذا، آب، نیروی انسانی، انرژی رسانه ها، صنایع، امنیت و دفاع برنامه ریزی‌های صحیح داشته باشیم تا بتوانیم در برابر دشمنان مقاومت کنیم.

امام جمعه تبریز در بخش دیگری از سخنان خود استفاده ازقوی‌ترین، با فهم‌ترین و باهوش‌ترین افراد را در حوزه پدافند غیر عامل ضروری دانست و افزود: جنگ‌های آینده دنیا به سوی گسترش جنگ پدافند غیر هامل خواهد بود، لذا خوشبختانه در قرآن کریم که مملوء از نکته‌های مهمی در مورد پدافند غیر عامل است باید مسلمانان توجه کافی به آن را داشته باشند تا بتوان با دشمنان مقابله کرد.

امام جمعه تبریز تصریح کرد: اصول پدافند غیرعامل در اکثر منابع علمی و نظامی در قالب اختفا، استتار، پوشش، فریب، تفرقه و پراکندگی، مقاوم سازی استحکامات و اعلام خبر می‌باشد که باید این اصول نیز جدی گرفته شود.

در ابتدای مراسم محمد باقر آقایی مدیر کل شورای پدافند غیرعامل استان با ارائه گزارشی از اقدامات انجام گرفته در مورد پدافند غیر عامل استان گفت: در استان ما ۷ هزار و ۹۰۰ نفر در بحث پدافند غیرعامل دوره دیده‌اند و ۳۵ نفر دوره تربیت مربی را گذرانده اند و نیز ۱۱۸ دستگاه در این زمینه سطح بندی شده است.

 

انتهای پیام/ش

دیدار نماینده ولی فقیه با اعضای پدافند  غیرعامل استان

برچسب ها: شهدا ، دفاع مقدس
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.