معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: بیش از ۶ میلیون نفر روستایی از آب آشامیدنی سالم در کشور بهره‌مند شدند.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اردبیل، قاسم تقی‌زاده خامسی، معاون آب و آبفای وزارت نیرو پیش از ظهر امروز در مراسم تکریم و معارفه مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: از آغاز دولت فعلی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در روستا‌ها از آب آشامیدنی سالم بهرمند شدند.

او اظهار کرد: پویش الف- ب- ایران به‌شکل تخصصی و فنی برنامه‌ریزی شده و این پروژه را به محضر مقام معظم رهبری تقدیم کردیم و رهبر انقلاب با استقبال از این طرح تأکید داشتند که این‌گونه طرح‌ها حتمأ ادامه داشته باشند.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو به اهمیت این پویش اشاره کرد و افزود: پویش الف- ب- ایران برای سال‌جاری است که شامل سدسازی، آبیاری مدرن هزاران هکتار، آب‌رسانی به یک هزار و ۱۱۲ روستا و از آغاز دولت فعلی ۶ میلیون و ۸۰۰ هزار نفر در روستا‌ها از آب آشامیدنی سالم بهرمند شدند و روزانه به شش روستا در کشور آب‌رسانی می‌شود.

تقی‌زاده خامسی گفت: تا پایان سال ۲۲۷ پروژه بزرگ در سطح کشور در پویش بزرگی به نام الف- ب- ایران به ارزش ۳۳ هزار میلیارد تومان افتتاح خواهد شد.

او بیان کرد: به‌زودی با حضور مقامات عالی کشور، ۳ سد در استان اردبیل آبگیری و افتتاح خواهد شد و از اقدامات در حال انجام می‌توان به ساخت شش تصفیه خانه در سطح استان و پیشرفت مناسب شبکه آبیاری خداآفرین اشاره کرد.

معاون آب و آبفای وزارت نیرو گفت: ارزش پروژه‌هایی که در ۶ سال اخیر در حوزه آب، برق و آب و فاضلاب استان اردبیل به بهره‌برداری رسیده یا در دست ساخت است بیش از ۱۰ هزار میلیارد تومان بوده که می‌توان ادعا کرد در بخش آب و خاک اردبیل انقلابی صورت گرفته است.

در این مراسم از اصغر سلیمان‌زاده مدیرعامل پیشین آب منطقه‌ای تقدیر و عباس گنجی مرنی به‌عنوان مدیرعامل جدید این اداره معرفی شد.

انتهای پیام/ح

۳ سد در استان اردبیل بزودی آبگیری و افتتاح می شود

برچسب ها: آب شرب ، روستا
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.