خداوند، بهترین حامی و ناظر بر وقف

واقف نجف آبادی گفت: مالم را در راه رضای خدا از یدم خارج کردم تا در آخرت باقیات و صالحاتی ماندگار برایم رقم بخورد.

 محمد لطفی، واقف نجف آبادی در گفت و گو با خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان، بیان کرد: بعد از دریافت پاداش بازنشستگی ام تصمیم گرفتم کار خیری انجام دهم که همیشه ماندگار باشد به همین دلیل ۴۰۰ متر زمین در شهرستان نجف آباد خریداری کردم و با مشارکت دیگران ساختمان سه طبقه‌ای را در آن بنا نهادیم.

او افزود: بعضا با مواردی مواجه می‌شدم که به دلیل نبود فضای کافی از برگزاری مراسم‌های مختلف صرف نظر می‌کردند و حتی ازدواج‌هایی را دیدم که به خاطر مشکلات اقصادی برگزار نشدند از همین رو موقوفه ام را به عنوان سالن اجتماعات جهت برگزاری هر گونه مراسم از جمله عقد، عروسی، افطاری، مراسم‌های مذهبی و هر مراسمی که در آن ساز و آواز حرام و اعمال غیرشرعی نباشد در اختیار مردم قرار دادم.

واقف نجف آبادی در مورد برخورد اطرافیان با وقف خود ادامه داد: نزدیکان برخورد مثبت داشتند و به دلیل انتخاب نوع وقف من را تشویق می‌کنند و علاقه دارند که در این کار خیر با ما شریک باشند. حتی یکی از دوستان بعد از این عمل خیر ما تصمیم گرفت تا زمینی که در مجاورت موقوفه است را خریداری کند و با تاسیس ساختمانی دیگر به تکمیل این مجموعه کمک کند که این اتفاق برای من بسیار خوشحال کننده و باعث قوت قلب شده است.

محمدلطفی در مورد آثار وقف در زندگی اش گفت: از روزی که مالم را وقف کردم برکات بسیاری در زندگی دیده ام و حتی در سلامتی خانواده و آرامشی که در حال حاضر دارم را مدیون این کار خیر و پسندیده می‌دانم 

 او ادامه داد: متاسفانه ذهنیت بعضی از مردم نسبت به وقف منفی است و از وقف می‌ترسند همچنین از سرنوشت مال شان در آینده دلهره دارند که خطاب به این افراد باید گفت اگر تولیت مناسب و شایسته‌ای برای وقف خود انتخاب کنید دیگر جای نگرانی برای شما باقی نمی‌ماند. اداره اوقاف و اعضای خانواده کسانی هستند که می‌توانند نیت وقف را به بهترین نحو پس از شما ادامه دهند.

لطفی اظهار داشت: خداوند خود هدایت کننده و حافظ کار خیر از جمله وقف است. بار‌ها شاهد این بوده ام که افراد بسیاری با نیات خیر به کمک ما آمدند تا بتوانیم این مجموعه را تکمیل کنیم. به همین دلیل از سرنوشت وقفم هیچ گونه نگرانی و دلهره‌ای ندارم، چون در راه رضای خدا مالم را وقف کردم به گونه‌ای خداوند به من کمک کرده است که برای خودم باور کردنی نیست و اعتقاد دارم که این مال تا روزی که پابرجاست خیر و برکت آن در این دنیا و در دنیایی دیگر به من و همه کسانی که در این عمل خیر با ما همراه هستند خواهد رسید.
 
انتهای پیام/ی
 

خیر و برکت دنیا و آخرت در وقف

 
برچسب ها: سازمان اوقاف ، وقف
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.