معاون خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت، با بیان اینکه ۴۰ میلیون نفر زیر پوشش این بیمه هستند، گفت : ۳۴ میلیون نفر از جمعیت بیمه‌شدگان سلامت کشور، هزینه‌ایی برای حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

به گزارش  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمانشاه،کوروش فرزین معاون خدمات سلامت سازمان بیمه سلامت گفت : اعتباراتی برای بیمه سلامت از سال ۹۶ محقق شده که براساس آن سهم هر استان مشخص و آن را هزینه می‌کند در صورتی که استان‌ها اضافه بر اعتبار اختصاص یافته هزینه کنند، باید پاسخگو باشند.

او با تاکید بر رصد هوشمند و مکانیزه شدن هزینه‌ها، گفت : برای تحقق این مهم باید زیرساخت‌های لازم در کشور مکانیزه شوند.

او با بیان اینکه برخی از دارو‌های گران‌قیمت شیمی‌درمانی و بیماری‌های خاص زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: براساس ثبت این موارد بیمه سلامت هزینه‌ها را پرداخت می‌کند، هم‌اکنون ۴۵۰ قلم دارو در این رابطه مشمول خرید خدمات این پوشش بیمه‌ای هستند.

فرزین افزود: سال ۹۸ استارت پرونده الکترونیک سلامت زده شده و قرار شده ۳۰ درصد شهر‌های کل کشور، ۵۰ درصد پزشکان و ۱۰۰‌درصد پاراکلینیک‌ها وارد بحث نسخه الکترونیک شوند.

او از پرداخت بدهی‌های طرف قرارداد بیمه سلامت طی سال ۹۷ خبر داد و گفت: امسال نیز بدهی‌های مراکز زیرپوشش تا پایان مردادماه تسویه شده است.

فرزین با بیان اینکه ۴۰ میلیون نفر در کشور زیر پوشش بیمه سلامت هستند، افزود: ۳۴ میلیون نفر از جمعیت بیمه‌شدگان سلامت کشور، هزینه‌ایی برای حق بیمه پرداخت نمی‌کنند.

مدیرکل بیمه سلامت استان کرمانشاه ، افزود: سال ۱۳۷۳ بیمه سلامت تصویب شد و از همان ابتدا طرح‌های ارزشمندی اجرا شد که هر کدام تاثیر قابل توجهی در راستانی سلامت و بهداشت دارند.

کیومرث مظفری افزود: در سال ۷۶ بیش از ۷۰۰ هزار نفر در استان کرمانشاه از خدمات این بیمه بهره‌مند شدند، در سال ۸۴، تبدیل دفترچه به کارت و استفاده از خدمات بستری را داشته‌یم، در سال ۹۳ بیمه همگانی رایگان اجرا و ۳۷۰ هزار نفر در استان زیرپوشش آن قرار گرفتند.

او با اشاره به طرح‌های جدیدی در دست اجرا، گفت: طرح‌هایی همچون استقرار سامانه الکترونیک، نسخه‌نویسی الکترونیک، زیر پوشش قراردادن بیمه مددجویان بهزیستی، زندانیان و خانواده‌های آن‌ها و افراد مجهول‌الهویه را در دست اجرا داریم.

رئیس نظام پزشکی استان کرمانشاه افزود: در هیچ جای دنیا همه خدمات پزشکی رایگان نیست، اکنون زمان بودجه است، لازم است نمایندگان مجلس در استان این کار را به سرانجام برسانند.

محمدباقر حیدری افزود: بعضی از سازمان‌ها با درآمد بالا همه خدماتشان رایگان است، اما روستائیان بی‌بضاعت و کم درآمد خیلی از خدمات به آن‌ها داده نمی‌شود، این مسئله باید برعکس می‌شد.

 

 

انتهای پیام/د

سهم بیمه هر استان مشخص می باشد

 

برچسب ها: اخبارسلامت ، بیمه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.