استاندار چهارمحال و بختیاری گفت: هم اکنون عمده مشکلات ترافیکی در شهرکرد مرکز استان نبود پارکینگ است.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از شهرکرد، اقبال عباسی استاندار چهارمحال و بختیاری امروز چهارشنبه ۸ آبان ۹۸ در نشست کمیسیون ماده پنج اظهار داشت: شهرداری‌ها در ساخت و ساز واحد‌ها و مجتمع‌ها باید به ایجاد پارکینگ توجه ویژه داشته باشند، زیرا هم اکنون عمده مشکلات ترافیکی در شهرکرد، نبود پارکینگ است.

او با اشاره به جایگاه مهم شورا‌های اسلامی در قانون گفت: طبق قانون و مقررات، اعضای شورای اسلامی شهری نمی‌توانند در امور فنی و تخصصی شهرداری‌ها دخالتی داشته باشند.

عباسی اضافه کرد: رعایت قوانین راه و شهرسازی، توجه به ضوابط و پرهیز از روابط در تغییر کاربری‌ها باید همواره مورد توجه باشد و طبق قانون اعضای شورای اسلامی می‌توانند پیشنهاد فنی خود را از طریق شهردار و معاون فنی به کمیسیون ماه ۵ انتقال دهند.

به گفته او، شهرداری‌ها نیز در عملکرد و تغییر کاربری املاک و صدور پروانه ساختمان بدنبال سودآوری نباشند و مراعات مراجعین را نیز داشته باشند.

استاندار چهارمحال و بختیاری، مجوزدار بودن بخش عمده‌ای از بنا‌های شهری استان را یادآور شد کرد و گفت: نبود واحد‌های مسکونی غیرمجاز و حاشیه‌نشینی موجب انسجام و با اصول شدن معماری در شهر‌های استان شده است.

او، بر رعایت طرح تفصیلی در مناطق شهری تاکید کرد و ادامه داد: طرح تفصیلی، طرحی است که بر اساس معیار‌ها و ضوابط کلی طرح جامع شهر، نحوه استفاده از زمین‌های شهری در سطح محلات مختلف شهر، وضعیت دقیق و تفصیلی شبکه عبور و مرور و میزان تراکم ساختمان و جمعیت شهری مدنظر قرار می‌گیرد.

در این نشست طرح ساماندهی و ساخت «مجموعه تفریحی گردشگری تهلیجان شهرکرد» با مساحت ۱۶۹ هکتار با کاربری مجتمع ورزشی، گردشگری، تفریحی در مجاور پارک تهلیجان تصویب و اجازه واگذاری حدود ۵ درصد معادل یکهزار و ۹۰۰ متر به بخش خصوصی صادر شد.

در نشست کمیسیون ماده پنج چهارمحال و بختیاری، ۱۲ طرح معماری و فنی مطرح و کلیات آن‌ها مصوب گردید.

انتهای پیام/خ

نشست کمیسیون ماده پنج چهارمحال و بختیاری

برچسب ها: استانداری ، ترافیک
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار