حجت الاسلام و المسلمین تدینی گفت: وقف مایه حیات و نجات انسان در دنیا و آخرت است و باید تلاش کنیم این سنت حسنه بیش از پیش در جامعه ترویج شود.

به گزارش گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از سمنان، حجت الاسلام و المسلمین اسماعیل تدینی مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در همایش یاوران وقف در امامزاده محمد (ع) روستای دیزج شاهرود گفت: وقف همواره در خدمت مردم بوده و اقشار مختلف مردم هر یک به گونه‌ای با آن در ارتباط هستند

او تصریح کرد: خیرین و نیک اندیشان همواره با نگاه تیزبین خود و با توجه به نیاز‌های روز جامعه موقوفاتی را ایجاد کرده اند که امروزه در اختیار اقشار مختلف مردم جامعه است.

حجت الاسلام و المسلمین تدینی افزود: امروز نیز واقفین باید با نگاه دقیق به اطراف خود نیاز‌های روز جامعه را شناسایی کرده و بر اساس آن موقوفاتی باید با نیاز و اولویت روز جامعه ایجاد کنند.

مدیر کل اوقاف و امور خیریه استان سمنان در ادامه نیاز‌های استان در وقف جدید را برشمرد و عنوان کرد: مسائل اجتماعی از جمله ازدواج و اشتغال جوانان، کمک به اقشار نیازمند جامعه و تامین هزینه دارو و درمان نیازمندان باید مورد توجه واقفین باشد.

او در ادامه تامین هزینه فعالیت‌های قرآنی، مباحث علمی و فناوری، کمک به حوزه‌های علمیه و دانشگاه‌ها را از جمله مواردی برشمرد که لازم است در موقوفات جدید مورد توجه واقفین قرار بگیرد.

حجت الاسلام و المسلمین تدینی امامزادگان و بقاع متبرکه را بهترین وسیله برای تقرب انسان به خداوند دانست و افزود: هرکس در کار خیر به اندازه دارایی و توان خود و حتی یک آجر در تعمیر، مرمت و توسعه امامزادگان و مسجد کمک کند، همان مقدار کم هم مورد قبول خداوند خواهد بود.

انتهای پیام / ر

همایش یاوران وقف در امامزاده محمد (ع) روستای دیزج شاهرود برگزار شد

برچسب ها: اوقاف ، قرآن
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.