با تاکید بررعایت پدافند غیرعامل مطرح شد؛

آمادگی کرمان برای مقابله با خطرات احتمالی درحوزه باغات

مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: مبارزه با ورود سموم قاچاق و نهال‌های فاقد گواهی سلامت از مصادیق پدافند غیر عامل است.

تاکید بر آمادگی در برابر خطرات احتمالی باغات و مزارع استانبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، ناصر طاهری مدیر حفظ نباتات سازمان جهاد کشاورزی استان کرمان گفت: در هفته پدافند غیرعامل، ضرورت دارد تا نسبت به خطرات احتمالی دقت و حساسیت بیشتری اعمال گردد.

او با بیان اینکه از موارد مهم در پدافند غیرعامل حفاظت از باغات و مزارع می‌باشد، گفت: یکی از اصول احداث باغ، استفاده از نهال سالم و کشت نکردن نهال‌های فاقد شناسه و ناسالم می‌باشد و به دلیل سوء استفاده برخی افراد در جابجایی و خرید و فروش نهال‌های فاقد گواهی سلامت، ضروری است جابجایی هر گونه نهال در سطح استان با ارائه مجوز از سوی مدیریت حفظ نباتات انجام گیرد.

او تصریح کرد: همکاری باغداران با کارشناسان حفظ نباتات در پست‌های قرنطینه‌ای ثابت و سیار نیز در جلوگیری از انتقال نهال‌های غیر مجاز، باعث ممانعت از ورود، انتشار و استقرار آفات قرنطینه‌ای خارجی و نیز کنترل و محدود کردن مناطق آلوده به آفات قرنطینه‌ای داخلی می‌گردد.

طاهری گفت: باغداران بایستی برای دستیابی به نهال‌های سالم، اصیل و استاندارد خرید خود را صرفا از نهالستان‌ها مجوز دار انجام دهند.

مدیر حفظ نباتات این سازمان بیان کرد: در خصوص خرید سموم کشاورزی نیز کشاورزان توجه نمایند تمامی سموم با برچسب غیر فارسی قاچاق محسوب می‌گردد و بر روی قوطی‌های سم با برچسب فارسی، علاوه بر اطلاعات فنی باید شماره بچ و پارت تولیدی، تاریخ تولید و انقضاء، تاریخ و شماره تاییدیه برچسب، نام شرکت و آدرس کامل تولید کننده اصلی، شماره تلفن و پست الکترونیک درج شده باشد.

انتهای پیام/ح

با ورود سموم وکود قاچاق به استان برخورد می شود

برچسب ها: نهال ، قاچاق
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار