دبیر کل خانه پرستار ایران گفت: حضور کم رنگ اساتید در کنار رزیدنت ها باعث بروز آسیب به بیماران در مراکز درمانی و بیمارستان ها می شود.

حضور کم رنگ اساتید در کنار رزیدنت ها باعث بروز آسیب به بیماران/ دریافت خدمات با سطح کیفی مناسب انتظار بیماران در هنگام مراجعه به بیمارستانمحمد شریفی مقدم دبیر کل خانه پرستار ایران در گفتگو خبرنگار حوزه بهداشت و درمان گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان،  با اشاره به حضور کم رنگ اعضای هیئت علمی در بیمارستان‌ها و مراکز درمانی اظهار کرد: متاسفانه برخی از اعضای هیئت علمی در مراکز درمانی و بیمارستان‌های دولتی حضور فعالی ندارند و به همین دلیل مراجعه کنندگان به بیمارستان‌ها جهت بستری به وسیله رزیدنت‌ها خدمات بهداشتی و درمانی دریافت می‌کنند.

او ادامه داد: رزیدنت‌ها پزشکان عمومی هستند که جهت دریافت آموزش‌های لازم و کسب مهارت‌های تخصصی در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها حضور پیدا می‌کنند تا در کنار استادان و اعضای هیئت علمی بتوانند نکات آموزشی مفیدی را فرا بگیرند.

شریفی مقدم تاکید کرد: حضور کم رنگ برخی استادان در مراکز درمانی و بیمارستان‌ها باعث شده تا بیماران در مواردی خسارت‌های ناشی از آزمون و خطای کار رزیدنت‌ها را متحمل شوند.

بار اصلی درمان بر روی دوش رزیدنت ها است

او گفت: دستیاران و رزیدنت‌ها جزء گروه‌های مظلوم به حساب می‌آیند، زیرا بار اصلی درمان بر روی دوش آنها است و رزیدنت‌ها فشار کاری زیادی را متحمل می‌شوند.
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار