رییس اداره محیط زیست شهرستان نظرآباد از زیست حدود ۹۰گونه پرنده در تالاب صالحیه خبر داد.

امیدرضا تونی، رئیس محیط زیست شهرستان نظرآباد درگفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از البرز،  بااشاره بر اهمیت ویژه احیا تالاب صالحیه گفت: یکی از اقدامات شاخص در حوزه محیط زیست شهرستان نظرآباد احیاء تالاب صالحیه می باشد که نقش بسزایی در کنترل و کاهش گرد وغبار سطح استان البرز، رونق گردشگری، حضور تعداد بیشماری از انواع پرندگان و تغذیه آبخوان داشته است.

او افزود: در این راستا با سیاست گذاری اداره کل حفاظت محیط زیست استان و همکاری کلیه دستگاههای مسئول اعم از فرمانداری، امور آب، منابع طبیعی و ... خوشبختانه سطح نسبتا مطلوبی از محدوده تالاب آبگیری شده است به گونه ای که از خشکی کامل تالاب جلوگیری و اکوسیستم مناسبی برای حضور حدود ۹۰ گونه مختلف پرنده شامل فلامینگو، انواع اردک، چوپا، کاکایی، حواصیل، اکراس و... ایجاد گردیده است.

رئیس محیط زیست شهرستان نظرآباد در خاتمه در ارتباط با پایش تصویری تالاب بنا به ضرورت موجود گفت: پایشگاه تالاب صالحیه با  هدف پایش تصویری این تالاب نیز در هفته دولت سال جاری راه اندازی و مورد بهره برداری قرار گرفت که این مهم گام ارزشمندی در جهت پیشگیری و مقابله با مشکلاتی که برخی سودجویان و سارقان پرندگان و..... ایجاد می کردند می باشد.

انتهای پیام/د.خ

تالاب صالحیه، محل زندگی جانوران گوناگون

برچسب ها: تالاب ، محیط زیست
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.