زاخارووا: آمریکا با دور زدن تحریم‌های خودش، ماهانه ۳۰ میلیون دلار از نفت سوریه را می‌دزد!

وزارت امور خارجه روسیه اقدامات نظامی آمریکا در خصوص میادین نفتی در شمال شرق سوریه را غیرقانونی خواند.

به گزارش گروه بین الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از خبرگزاری ایتارتاس، وزارت امور خارجه روسیه اقدامات نظامی آمریکا در خصوص میادین نفتی در شمال شرق سوریه را غیرقانونی خواند.

بر این اساس، ماریا زاخارووا، سخنگوی وزارت خارجه روسیه امروز جمعه در جمع خبرنگاران گفت: «در شرایطی که یک کشور متمدن که قاعدتا به برخی از ارزش‌های دموکراتیک و قوانین بین الملل در ارتباط با استخراج نفت از شمال شرق سوریه که کشوری مستقل است، متعهد است و روی فعالیت‌های مجرمانه اش به بهانه مقابله با داعش سرپوش می‌گذارد، جامعه بین الملل امروزی نمی‌تواند هیچ کاری غیر از سوال پرسیدن انجام دهد.»

زاخارووا گفت آمریکا ماهانه بیش از ۳۰ میلیون دلار نفت از سوریه قاچاق می‌کند. آمریکایی‌ها با دور زدن تحریم‌های خودشان از سوریه ماهیانه بیش از ۳۰ میلیون دلار نفت قاچاق می‌کنند و در آینده نزدیک این منطقه را ترک نخواهند کرد.

سخنگوی وزارت خارجه روسیه در بخش دیگری از اظهاراتش گفت حمایت نظامی ناتو از کی یف تاثیر بی ثبات کننده‌ای بر اوکراین داشته است. وی افزود: «ناتو همچنان به رفتار‌های مخرب خود ادامه می‌دهد و نه در راستای آشتی بلکه در راستای تشدید اوضاع عمل می‌کند. این سازمان با اقداماتی مانند تعهد دادن به اوکراینی‌ها مبنی بر اینکه ناتو همواره حامی آنان خواهد بود، بر آتش تنش‌ها دامن می‌زند. حمایت نظامی ناتو از کی‌یف به طرزی آشکار تاثیری بی‌ثبات‌کننده بر وضعیت اوکراین دارد.»

او گفت ناتو نمی‌تواند مشکلات کنونی اوکراین را از جمله مسائل مربوط به آشتی ملی، مبارزه علیه فساد و برقراری ثبات در مناطق شرقی را حل و فصل کند.

انتهای پیام/

برچسب ها: روسیه ، آمریکا ، سوریه
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار