مدیرکل بهزیستی البرز مطرح کرد؛

توانمند سازی کم توانان جسمی دراستان البرز

مدیر کل بهزیستی البرز:تعداد ۱۶۲۹ کم توان جسمی استان از ۲۳۲ روستا به منظور ارائه آموزش در بخش توانبخشی شناسایی شده اند.

اسدالله حیدرى، مدیرکل  بهزیستى البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، با اشاره به توانبخشی مبتنی بر جامعه گفت: گسترش برنامه توانبخشی مبتنی بر جامعه در مناطق روستایی ، توانمند سازی معلولان روستایی از طریق آموزش و اشتغال به شیوه استاد شاگردی، ایجاد گروه‌های خودیار معلولان و خانواده‌های آنان در برنامه CBR اجرا شده و ۱۶۲۹ معلول از ۲۳۲ روستا نیز به همین منظور شناسایی شده است.

او افزود: افزایش میزان آگاهی فرد معلول نسبت به توانایی‌های خود و تطبیق آن‌ها با محیط، افزایش میزان آگاهی افراد جامعه نسبت به پدیده معلولیت، و برابر سازی فرصت‌ها و بازگشت فرد به جامعه از طریق اشتغال و کسب استقلال از جمله اهداف ما است.

مدیر کل بهزیستى البرز گفت: حوزه توانبخشی استان البرز تعداد٣٠هزار و ششصد نفر معلول دچار معلولیت‌هایی از قبیل تکاملی رشدی، ذهنی و هوشی، سایکوتیک و شناختی، شنوایی و بینایی، صوت و گفتار، جسمی حرکتی با منشاء ارتوپدی و جسمی حرکتی با منشاء نورولوژی را تحت پوشش خود قرار داده است.

حیدرى گفت: معاونت توانبخشى اداره کل بهزیستى البرز در حوزه مناسب سازی مسکن و خودرو نیز در سال ۹۸ به تعداد ۴۸ نفر کمک هزینه مناسب سازی مسکن و به مبلغ ٩٤ملیون تومان کمک هزینه صدور پلاک ویژه برای ۹ نفر را اهدا کرده است.

او افزود: پرداخت کمک هزینه مواد غذایی به هفتاد و چهار نفر از مبتلایان به فنیل کتونوریا که یک نوع بیماری ژنتیکی است، پرداخت کمک هزینه ایاب و ذهاب به تعداد ۱۶۰ نفر به مبلغ١٦ملیون و ششصد تومان و پرداخت کمک هزینه حق پرستاری به ۸۶۷ معلول که دچار ضایعه نخاعی گردنی، سینه‌ای و کمری به صورت مستمر و ماهیانه هستند  از جمله خدمات بهزیستی البرز به معلولان تحت پوشش خود بوده است.

او گفت: توانبخشی مجموعه‌ای است از اقدامات خاص با هدف پیشگیری از ایجاد یا بروز معلولیت و جلوگیری از پیشرفت آن، قادرسازی و توانمند سازی افراد معلول به منظور رسیدن به سطح مناسبی از عملکرد جسمی، روانی و اجتماعی انجام می شود.

انتهای پیام/خ.خ

شناسایی معلولین روستایی

برچسب ها: بهزیستی ، معلولین
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.