مدیرکل استاندارد البرز از تشدید نظارت و بازرسی بر تجهیزات تفریحی در پارک ها و مراکز تفریحی با فرا رسیدن فصل تابستان خبر داد.

محمد آیینی با هشدار به مالکان و بهره برداران تجهیزات تفریحی غیر استاندارد گفت:در صورت بروز سانحه با متخلفان بدون اغماض برخورد می شود.

وی گفت: تعداد زیادی وسیله تفریحی نصب شده در پارک‌های تفریحی و مشمول استاندارد اجباری هستند که فهرست به نشانی پورتال www.isad.isiri.gov.ir قابل استخراج است.

عضو شورای معاونین سازمان ملی استاندارد ایران تاکید کرد: با توجه به فرارسیدن تابستان و تعطیلی مدارس، نظارت بر تجهیزات تفریحی پارک‌ها و زمین‌های بازی تشدید خواهد شد و از شهروندان درخواست داریم تا از طریق سامانه مردم دار ۱۵۱۷ تجهیزات تفریحی غیر استاندارد را به این اداره معرفی کنند.

وی افزود: مالکان، بهره برداران و صاحبان وسایل تفریحی موظف هستند که تصویر مجوز و تاییدیه‌های معتبر وسایل خود از سازمان ملی استاندارد را در کنار این تجهیزات و در معرض دید عموم قرار دهند تا توسط شهروندان قابل مشاهده باشد.

مدیرکل استاندارد استان در انتها گفت:مسئولیت بروز هرگونه سانحه برای تجهیزات تفریحی غیر استاندارد با مالکان و بهره برداران این وسایل است و متخلفان به مراجع قضایی معرفی می شوند.

محمد آئینی گفت: در صورتی که وسیله تفریحی فاقد مجوز معتبر و تاییدیه‌های الزامی استاندارد باشد شرکت‌های بیمه هیچ گونه مسئولیتی را نمی پذیرند و صاحب و بهره بردار وسیله تفریحی مسئول تمام خسارت‌های احتمالی وارده است.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.