بنابر اسناد تازه منتشرشده از گزارش مولر، منفورت اوکراین را مسئول هک کردن ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ دانست.

رئیس پیشین کمپین انتخابات ترامپ: اوکراین به دنبال هک ایمیل‌های دموکرات‌ها بوده استبه گزارش گروه بین‌الملل باشگاه خبرنگاران جوان به نقل از اسپوتنیک، «پال منفورت» رئیس پیشین کمپین انتخاباتی دونالد ترامپ، اوکراین را در هک کردن ایمیل‌های کمیته ملی دموکرات‌ها در انتخابات ۲۰۱۶ مقصر دانست. فاکس نیوز با توجه به اسناد تازه منتشرشده از گزارش رابرت مولر، بازرس ویژه تحقیقات، این خبر را گزارش کرد.

این اسناد که روز گذشته و پس از طرح دعوی سی‌ان‌ان و «بازفید نیوز» منتشر شد به طور خاص مربوط به مصاحبه‌های تیم مولر با شاهدان از جمله «ریک گیتس» معاون منفورت است. براساس خلاصه یکی از مصاحبه‌هایی که با گیتس انجام شده است او «منفورت را به یادمی‌آورد که می‌گوید این هک احتمالا از سوی اوکراینی‌ها صورت گرفته است و نه روسیه».

فاکس نیوز در گزارش خود نوشت: با آنکه در ماه ژوئیه، ۱۲ مقام اطلاعاتی روسیه به جرم هک کردن سرور‌های کمیته ملی دموکرات‌ها در سال ۲۰۱۶ از سوی هیئت منصفه فدرال مقصر شناخته شدند، گیتس به بازرسان گفته است منفورت انگشت اتهامش را به سوی اوکراین نشانه رفت «چون کمپین ترامپ می‌خواست بر ایمیل‌های دموکرات‌ها سرمایه‌گذاری کند و ببینند خودشان چگونه می‌توانند از این اطلاعات استفاده کنند».

بنا به گفته گیتس، منفورت این اتهام را به اوکراین پس از آن وارد کرد که در ژوئن ۲۰۱۶ گزاش شد ویکی‌لیکس حدود ۲۰ هزار ایمیل دموکرات‌ها را هک کرده است. گیتس تاکید داشت که این گمانه‌زنی منفورت با موضع «کنستانتین کلیمنیک» همکار تجاری او که مدعی بود هک باید کار کاراگاهان روسی که در اوکراین فعالیت می‌کنند باشد هماهنگی داشت.

به گفته مولر، مأمورین اطلاعاتی روسیه یک حمله هماهنگ به سیستم سیاسی آمریکا اجرا کردند و گفته می‌شود از روش‌های پیشرفته سایبری برای هک کامپیوتر‌ها و شبکه‌های مورد استفاده هیلاری کلینتون، نامزد انتخاباتی ریاست جمهوری ۲۰۱۶، استفاده کردند. ایمیل‌های بازیابی شده در هک بعد‌ها از سوی ویکی لیکس در ۲۲ ژوئیه ۲۰۱۶، درست پیش از از کنوانسیون ملی دموکراتیک، منتشر شد.

در ماه ژوئیه، ترامپ در تماس تلفنی جنجالی خود با ولودیمیر زلنسکی، رئیس‌جمهور اوکراین، به سرور‌های کمیته ملی دموکرات‌ها اشاره کرد و خواست درباره جو بایدن، معاون رئیس جمهور پیشین، و پسرش هانتر بایدن تحقیق شود. این موضوع سبب شد دموکرات‌ها در ماه سپتامبر تحقیق استیضاح را آغاز کنند.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار