مدیر کل محیط زیست البرز: سه شکارچی متخلف که اقدام به شکار یک بهله کبک در منطقه طالقان وجاده چالوس کرده بودند دستگیر شدند.

دستگیری شکارچیان متخلف دراستان البرزفردین حکیمی، مدیر کل محیط زیست استان البرز در گفت و گو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان  از  البرز، گفت:در پی دستگیری سه  شکارچی متخلف یک بهله کبک در طالقان وجاده چالوس پرونده قضایی برای آن ها تشکیل شد.

او افزود : همچنین فردی دیگر در منطقه حفاظت شده جاده چالوس قبل از شروع به شکار کبک ،توسط ماموران حفاظت محیط زیست دستگیر وپرونده قضایی او نیز  تشکیل شد.

حکیمی در ادامه گفت : شکارچیانی  می توانند اقدام به شکار کنند که هم مجوز شکار حیات وحش از محیط زیست را داشته  باشند و هم اسلحه آن مجوز قانونی را دریافت کرده باشد.

او افزود: با توجه به اینکه طی ۵ تا ۶ سال اخیر مجوزی صادر نکرده ایم  هر شخصی که اقدام به شکار در مناطق زیستگاهی حیات وحش انجام بدهد غیرقانونی است.

مدیر کل محیط زیست گفت : شکار پرندگانی از جمله کبک ، مرغابی ، کبوتر وحشی غیر مجاز است  و در نوع پستاندار ها بز وحشی جز گونه هایی است که در حیات وحش شکار آن غیر مجاز است.

او افزود : با توجه به اینکه امسال هیچگونه مجوز شکار توسط اداره محیط زیست استان البرز صادر نشده در صورت مشاهده هر فرد متخلف در زیستگاه حیات وحش به شدت برخورد قانونی می شود.

حکیمی در پایان گفت : اگر شهروندان مشاهده کردند که افرادی درحال اقدام به شکار غیرمجاز هستند می توانند به اداره محیط زیست اطلاع‌ داده و همکاران ما در سامانه ۱۵۴۰ به صورت بیست و چهار ساعت آنلاین و پاسخگو شهروندان هستند.

انتهای پیام/ن

شکار غیر مجاز در البرز

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.