معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان گفت: فرهنگ سازی و اهمیت اهدا عضو موضوع بسیار مهم است و به کمک همه حوزه‌های مختلف جهت فرهنگ سازی بهتر در جامعه نیاز داریم.

میری معاون درمانی دانشگاه علوم پزشکی زاهدان در گفت وگو با خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از زاهدان ، گفت: سالیانه بیش از هزار مورد تصادفی منجر به مرگ داریم که خیلی از این‌ها ممکنه مرگ نهایی برایشان اتفاق نیافته و به مرگ مغزی دچار شوند که خانواده هایشان میتوانند اعضایشان مانند: کلیه، کبد، قلب و.. به بیماران نیازمند اهدا کنند.

او افزود: در استان س و ب بیمارستان علی ابن ابی طالب از لحاظ مهارت‌های علمی و فنی توان پیوند اعضای بدن را دارا می‌باشد وتاکنون حدود ۱۹۲ نفر پیوند کلیه موفق را داشتند و عمل پیوند عضو از سال ۸۶ در این بیمارستان انجام گرفته است.

دکتر فاضلی جراح پیوند کلیه بیمارستان علی ابن ابی طالب زاهدان در رابطه به اینکه کلیه عضوی مهم در بدن می‌باشد گفت: به علت برخی از بیماری‌ها حالتی در بدن ایجاد می‌شود که کلیه توان انجام کارش را ندارد و ازکار می‌افتد و باعث مشکلات زیادی برای همه ارگان‌ها و اعضای بدن می‌شود برای مقابله با این بیماری دو راه حل وجود دارد اولی دیالیز که در هفته‌ای ۳ الی ۴ بار می‌باشد و دومی پیوند کلیه است که در این استان به دلیل نبود فرهنگ اهدا عضو در بین مردم بیماران زیادی رنج میبرند.

انتهای پیام/گ

 ترویج فرهنگ اهدا عضو در سطح جامعه

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار