مهدی چمران گفت: نسل جوان باید مراقب نفوذ فرهنگی دشمن باشند؛ زیرا دشمن می‎خواهد از این راه به کشور ما ضربه بزند.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از بوشهر، مهدی چمران عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب در جمع راهپیمایان ۱۳ آبان روز ملی مبارزه با استکبار در بوشهر بیان کرد: توطئه آمریکا علیه ایران از سال ۱۳۳۲ شروع شد. آن‌ها پس از انقلاب اسلامی هم شروع به توطئه کردند. وقتی لانه جاسوسی آن‌ها در تهران فتح شد، کتاب‌ها از منابع جاسوسی که آنجا بود، نوشته شد.

او ادامه داد: پس از آن در ایران کودتا راه انداختند به طبس حمله کردند که خداوند پاسخ آن‌ها را باطوفان شن داد، و رادیو خودشان اعلام کرد که چه اتفاقی رخ داد.

پیروزی در جنگ تحمیلی در تاریخ ایران بی نظیر  است

 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب افزود: کودتا و حمله طبس به جایی نرسید پس جنگ را به ما تحمیل کردند. همه از صدام جانی حمایت کردند و ملت ما تنهای تنها فقط به امید خدا، رهبری امام و جانفشانی شهدا و رزمندگان توانست به پیروزی برسد و این پیروزی در تاریخ ۲۵۰۰ و شاید پنج هزار ساله این کشور بی نظیر باشد.

چمران بیان کرد: بعد از جنگ تحمیلی هم به دنبال این بودند که ایران را به زمان پهلوی برگردانند. می‌خواستند منابع ما را مانند عربستان به یغما ببرند.

آمریکا با پول مسلمین خون مسلمین را می‌ریزد

او گفت: با سلاح‌هایی که آمریکا به کشور‌های منطقه می‌فروشد مردم یمن، سوریه و عراق کشته می‌شوند و با پول مسلمین خون مسلمین را می‌ریزد تا کارگرانش بیکار نشوند و چنین جنایتی را آمریکا رقم می‌زند.

 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب افزود: دانشجویان در سال ۵۸ لانه جاسوسی را فتح کردند و آمریکا لانه جاسوسی خود را به سفارتخانه‌هایش در دیگر کشور‌ها منتقل کرد.

چمران عنوان کرد: آمریکا می‌خواست با نفوذ فرهنگی، اجتماعی، اقتصادی و فکری جایی برای خود در ایران اسلامی باز کند، اما ملت ما در مقابلش ایستاد. گفتند بیاید مذاکره کنیم. دولت پذیرفت. مذاکره صورت گرفت. اما رئیس جمهور جدید آمد پشت پا به همه چیز زد و به امضای وزیر خارجه کشورشان توهین کرد. حالا به دنبال مذاکرات جدیدی هستند تا ملت ما را به زانو در آورند. اما ملت ما روی پای خود ایستاده است.

او با اشاره به جنایت‌های آمریکا در نقاط مختلف دنیا، گفت: با این وجود، آمریکا اکنون رو به افول و سقوط است و کسانی که به آمریکا دل بسته‌اند بدانند که این قدرت رو به افول است. در مقابل قدرت‌های نوظهور مانند ایران رشد کرده‌اند.

 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب  افزود: آمریکا از نظر سیاسی، نظامی و اقتصادی شرایط بدی دارد.

آمریکا ناچار است قدرت ایران را بپذیرد

چمران گفت: گران قیمت‌ترین و پیشرفته‌ترین پهبادشان در خلیج فارس و دریای عمان به دست رزمندگان و دانشمندان ایرانی سقوط کرد آن هم با وسیله‌ای که کامل بومی بود.

او تاکید کرد: ایران با تمام قدرت در برابر آمریکا ایستاده است و آمریکا ناچار است که این قدرت را بپذیرد.

 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب افزود: ۱۷ هزار قتل پارسال در آمریکا رخ داده و ۵۰۰ هزار نفر از جمعیت این کشور بی خانمان هستند و ۱۷ درصد مردمشان زیر خط فقر هستند. البته در کشور ما هم مشکلاتی وجود دارد، اما ما کوس ابرقدرتی نمی‌زنیم و نمی‌خواهیم مثل آمریکا ابرقدرت باشیم.

چمران تصریح کرد: کشورما که در زمان دفاع مقدس برای تهیه سیم خاردار مشکل داشت اکنون به جایی رسیده که در برابر آمریکا می‌ایستد و پهبادشان را سرنگون می‌کند.

او تاکید کرد: قدرت ایران از زمانی شروع شد که رزمندگان می‌گفتند با هر چه داشته باشیم در برابر دشمن می‌ایستیم چه با تفنگ چه با چوب دستی و اگر نبود حتی با شعار الله اکبر. در این شرایط در هشت سال دفاع مقدس پیروز شدیم.

 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب گفت: اگر چه دشمنان ما بیش از ما سلاح، نیرو و ثروت دارند، اما اتکا ما به مکتبمان و رهبری است و سلاح بُران ما، شهادت طلبی است، چیزی که دشمنان ندارند.

چمران عنوان کرد: با همین ثروت است که نیروی سپاهی ساده می‌تواند پهباد گران قیمت آمریکا را سرنگون کند.

او افزود: آمریکا برای جبران این شکست درخواست کرد که در هر نقطه که ما اجازه دهیم بمب بیندازد، اما ما گفتیم اگر یکی بزنی ۱۰ تا می‌زنیم و اینجا بود که عقب نشست و کوتاه آمد. آمریکا در برابر ایمان، رهبری و روحیه شهادت طلبی ما نمی‌تواند بایستد.

دانش آموزان در برابر نفوذ فرهنگی دشمن واکسینه شوند

 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب ادامه داد: آمریکا در حوزه سیاست و نظامی شکست خورده و فقط دو راه برایش مانده یکی تحریم اقتصادی و دیگری نفوذ فرهنگی. در حوزه اقتصادی حتی اگر نفت نفروشیم می‌توانیم کشور را اداره کنیم. اما باید مراقب نفوذ فرهنگی باشیم. به ویژه نسل جوان ما باید هوشیار باشند.

چمران تاکید کرد: دانش آموز و دانشجوی ما باید بداند ایران و ایرانی حتی پایه گذار علوم جدید در دنیا بوده است.

او گفت: دانش آموزان ما باید در برابر نفوذ فرهنگی دشمن واکسینه شوند و بدانند موقعی می‌توانند پیشرفت کنند که به خودشان متکی باشند.

 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب بیان کرد: اسرائیل که زمانی حرف از نیل تا فرات می‌زد اکنون دور و بر خود را دیوار کشیده که نیرو‌های مردمی سوریه و ایران به آنجا نفوذ نکنند و نگران حکومتش است. امروز ما پشت دروازه‌های اسرائیل هستیم.

چمران ادامه داد: باید مقاومت مسلمانان در عراق، سوریه، لبنان و بحرین را قدر بدانیم و بدانیم که این مقاومت در حال گسترش است.

او عنوان کرد: باید تولید را افزایش دهیم تا نیازمند نباشیم. اتکای ما به خداوند بزرگ و خودمان است و می‌توانیم با اتکا به نیروی داخلی، کشور را اداره کنیم.

 عضو شورای مرکزی جبهه مردمی نیرو‌های انقلاب سپس به مبارزه رئیس قوه قضائیه با فساد اشاره کرد و گفت: رئیس قوه قضائیه کمر همت بست و مبارزه با فساد را آغاز کرد و تا کنون ۴۹ هزار میلیارد تومان را به بودجه کشور برگردانده که معادل یک سال یارانه مردم است. همچنین معادل نصف شهر تهران زمین دولتی را به دولت بازگرداند.

چمران افزود: این موضوع نشان می‌دهد که می‌توانیم کار کنیم و کشور خود را بسازیم.

او تاکید کرد: دل به کسی نبندیم و به خود متکی باشیم توکل و امید داشته باشیم در این صورت پیروز می‌شویم.

انتهای پیام/ک

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
خیلی هم خوب
Iran (Islamic Republic of)
ناشناس
۱۱:۱۲ ۱۳ آبان ۱۳۹۸
کاملا درسته