جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان گفت: در زمینه راهیان نور همکاری خوبی بین آموزش و پرورش و سپاه صورت گرفته است وطی پارسال موفق شدیم ۵۰۵ هزار و ۳۱۲ نفر دانش آموز را به مناطق جنگی اعزام کنیم.

اعزام ۵۰۰ هزار دانش آموز کرمانی به مناطق جنگیبه گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از کرمان، سردار محمد مطهری، جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان صبح امروز همزمان با روز ۱۳ آبان در دیدار با نماینده، ولی فقیه در استان کرمان گفت: جامعه هدف بسیج دانش آموزی در استان کرمان حدود ۵۱۱ هزار نفر دیده شده است که از این تعداد ۲۸۰ هزار نفر یعنی حدود ۵۵ درصد از جامعه هدف جذب شدند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان افزود: از تعداد ۲۸۰ هزار دانش آموز بسیجی، ۱۴۵ هزار و ۸۱۰ نفر پسر و ۱۳۴ هزار و ۵۹۴ نفر دختر هستند که به صورت عادی و فعال فعالیت می‌کنند.

مطهری تعداد کل واحد‌های مقاومت بسیج دانش آموزی در سه مقطع را ۲ هزار و ۵۷۰ واحد مقاومت عنوان کرد: حلقه‌های صالحینی که در بحث دانش آموزی هستند ۲۲ هزار حلقه است که شامل ۵ حلقه سرمربی، ۷۶ حلقه مربی با سرگروه و ۲ هزار و ۲۰۰ حلقه سرگروه با متربی است.

او بیان داشت: حدود ۱۰ هزار و ۷۰۰ کلاس درس آمادگی دفاعی در مجموعه استان فعال هستند که هزار و ۲۰۰ نفر مربی و ۴۶ نفر سرمربی درس آمادگی دفاعی هستند که به دانش آموزان استان این درس را آموزش می‌دهند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان تصریح کرد: در زمینه راهیان نور همکاری خوبی بین آموزش و پرورش و سپاه صورت گرفته است و در سال گذشته موفق شدیم ۵۰۵ هزار و ۳۱۲ نفر دانش آموز را به مناطق جنگی اعزام کنیم و برای امسال هم اعزام ۶ هزار نفر برنامه ریزی شده است که تاثیر خوبی در زمینه‌های تربیتی دارد.

مطهری تصریح کرد: ۱۵۳ گروه جهادی و ۸۶ گروه طرح هجرت دانش آموزی نیز در مجموعه بسیج دانش آموزی سازمان دهی شدند که در مناسبت‌های مختلف این گروه‌های جهادی در شعاع ۳۰ کیلومتری منطقه خود فعالیت می‌کنند.

او اظهار داشت: حدود ۲ هزار و ۳۰۰ نفر از دانش آموزانی که فارغ التحصیل شدند و به دانشگاه‌ها راه یافتند به بسیج دانشجویی وصل شدند تا آنجا بتوانند به عنوان فرماندهان پایگاه‌های مقاومت بسیج دانشجویی در سطح استان فعالیت کنند.

جانشین فرمانده سپاه ثارالله استان کرمان طرح مدارس شهید بهنام محمدی را از دیگر طرح‌های بسیج دانش آموزی استان برشمرد و گفت: در استان ۱۵۶ مدرسه در طرح شهید بهنام محمدی فعالیت دارند که از این تعداد ۷۹ مدرسه پسرانه و ۷۷ مدرسه دحترانه است و در فاز اول و دوم این طرح، استان کرمان به موفقیت‌های خوبی دست پیدا کرد.

انتهای پیام/س

در زمینه راهیان نور همکاری خوبی بین آموزش و پرورش و سپاه صورت گرفته است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار