معاونت املاک و اراضی آستان قدس گفت:۴۳ درصد شهر مشهد جزو موقوفات آستان قدس رضوی است و ۶۰درصد حریم این شهر نیز اراضی موقوفه است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از مشهد، مرتضی حقیقی معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی با اشاره به اینکه بخشی از مشهد جزو موقوفات آستان قدس رضوی است گفت: ۴۳ درصد شهر مشهد جزو موقوفات آستان قدس رضوی است و ۶۰درصد حریم این شهر نیز اراضی موقوفه است.
 
او تصریح کرد: از ابتدای سال تاکنون در تعداد سند مالکیت اخذشده ۴ برابر و در مساحت آن ۲/۷ برابر افزایش داشته‌ایم. همچنین در این مدت شاهد افزایش ۲ برابری در پرداخت اجاره‌های شهری بوده‌ایم.
 
۴۳ درصد شهر مشهد جزو موقوفات آستان قدس است
 
معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: سال گذشته ۲۸۰۰سند اجاره به‌روزرسانی و تجدید شد؛ این در حالی است که به‌روزرسانی این اسناد در ۶ماه اول امسال به ۴هزار مورد رسیده است.

حقیقی افزود: از حدود ۲هزار پلاک ثبتی در آستان قدس رضوی، از لحاظ تعداد ۸۰درصد و از لحاظ مساحت ۴۰درصد سند دارد. حقیقی از وجود حدود ۵۰هزار پلاک منزل در داخل شهر که تصرف شده و سند و رابط استیجاری با موقوفه ندارد.

او تصریح کرد: مطالبات آستان قدس رضوی از دستگاه‌های دولتی تا سال۹۴ حدود ۳۴۰۰میلیارد تومان بوده که در سال ۹۷ با حساب‌های دستگاه‌های مختلف به اوراق مشارکت تبدیل شده و ۷۰۳میلیارد تومان آن تعیین تکلیف شده است.

معاونت املاک و اراضی آستان قدس رضوی گفت: همچنین میزان مطالبات از سال۹۴ به بعد نیز ۱۴۰۰میلیارد تومان است.

حقیقی افزود: آستان قدس دیگر وارد ساخت مجموعه‌هایی مثل مشهد مال و جهان مال نمی‌شود.
 
انتهای پیام//ج.ر
 
 

۶۰ درصد حریم شهر مشهد اراضی موقوفه است

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار