رئیس گروه مدیریت سلامت، خانواده و جمعیت استان اصفهان گفت: کم تحرکی نقش مهمی در بروز بیماری‌های مختلف در بانوان دارد و به همین دلیل "ورزش، شادابی و آرامش" شعار هفته ملی سلامت بانوان انتخاب شده است.

راحله صادق رئیس گروه مدیریت سلامت، خانواده و جمعیت در گفت و گو خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از اصفهان،  با اشاره به نقش اساسی کم تحرکی در بروز سرطان گفت: عمده‌ترین علت مرگ بانوان ابرانی بیماری‌های قلبی وعروقی، انواع سرطان‌ها مخصوصا سرطان پستان می‌باشد که کم تحرکی نقش مهمی در بروز این بیماری‌ها دارد. به همین دلیل ۳ سال متوالی است که شعار هفته ملی سلامت بانوان را "تحرک، شادی و آرامش" نامگذاری نهاده اند.

او اظهار داشت: بیش از ۱۵۰۰ مرکز، خانه و پایگاه در سطح استان خدمات پرونده الکترونیک سلامت و ارزیابی سلامت بانوان را انجام می‌دهند. بانوان استان با مراجعه به مراکز جامع سلامت میتوانند از خدمات متعدد مشاوره تغذیه، روان، دخانیات، بیماری‌های زنان و غربالگری سرطان پستان استفاده کنند.

صادق ادامه داد: خوشبختانه با اقدام به موقع و تلاش‌های مراکز سلامت توانستیم بیش از ۱۸۰ مورد سرطان پستان را کشف و پس از درمان، یک زندگی توام با سلامتی داشته باشند.

او در پایان با تاکید بر اینکه مهم‌ترین علت مرگ بانوان بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها می‌باشد گفت: نوع تغذیه، میزان تغذیه و همچنین میزان تحرک نقش بسزایی در مقابله با این بیماری‌ها دارد در همین راستا برنامه‌هایی همچون همایش‌های پیاده روی بانوان با خانواده‌ها در جاده سلامت شهر اصفهان با حضور بانوان اصفهان برگزار می‌ شود.
 
انتهای پیام/ی
 
 

 بیماری‌های قلبی عروقی و سرطان‌ها مهم‌ترین علت مرگ بانوان

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.