مهم‌ترین حوادث امروز ۱۳ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از شیراز، مهم‌ترین حوادث امروز دوشنبه ۱۳ آبان ماه سال ۹۸ را می‌توانید در این بسته خبری بخوانید.

دستبند قانون بر دستان قاتل فراری پس از ۱۸ سال

معاون اجتماعی فرماندهی انتظامی استان گفت: فردی که ۱۸ سال قبل با ضربات چاقو شخصی را به قتل رسانده بود در بخش "ششده" از توابع شهرستان فسا دستگیر و روانه زندان شد.

سرهنگ کاووس محمدی بیان کرد: در سال ۸۰ فردی به هویت معلوم در بخش "ششده" از توابع شهرستان فسا توسط شخصی به قتل می‌رسد و سپس قاتل متواری می‌شود که موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار می‌گیرد.

سرهنگ محمدی بیان کرد: با توجه به اهمیت کشف جرایم خشن، یک تیم از ماموران مجرب با اقدامات فنی، اطلاعاتی و پلیسی موفق شدند با به دست آوردن سرنخ‌های جدید، قاتل را شناسایی کنند.

این مقام انتظامی با بیان اینکه ماموران موفق شدند قاتل فراری را پس از ۱۸ سال در بخش "ششده" دستگیر کنند، گفت: متهم در بازجویی اولیه اقرار کرد که به دلیل اختلاف مالی، مقتول را با ضربات چاقو به قتل رساندم.

معاون اجتماعی پلیس فارس با اشاره به اینکه قاتل فراری تحویل مراجع قضائی و از آن طریق روانه زندان شد، تصریح کرد: پلیس با رصد دقیق در سطح استان، از هرگونه ناامنی و مشکلات اجتماعی جلوگیری و با افراد مجرم، شرور و مخلان نظم و امنیت به شدت و برابر قانون برخورد قاطع می‌کند.

ناکامی قاچاقچیان در انتقال ۱۱ کیلو تریاک در زرین دشت

فرمانده انتظامی زرین دشت از دستگیری ۳ قاچاقچی و کشف ۱۱ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک در آن شهرستان خبر داد.

سرهنگ محمد بردبار بیان کرد: ماموران انتظامی این شهرستان در اجرای طرح مقابله با ورود مواد مخدر و کنترل خودرو‌های عبوری در جاده "جهرم" به سمت "لارستان"، به یک سواری پراید مظنون و پس از طی مسافتی تعقیب و گریز آن را متوقف کردند.

فرمانده انتظامی شهرستان زرین دشت افزود: در بازرسی از این خودرو مقدار ۱۱ کیلو و ۳۰۰ گرم تریاک کشف و ۳ نفر در این خصوص دستگیر شدند.

سرهنگ بردبار با اشاره به اینکه متهمان برای سیر مراحل قانونی تحویل مراجع قضایی شدند، از شهروندان درخواست کرد: هرگونه اخبار و اطلاعاتی در خصوص تهیه و توزیع، خرید و فروش مواد مخدر و یا سایر جرایم را در اسرع وقت از طریق تلفن ۱۱۰ در اختیار پلیس قرار دهند.

توقیف کامیون و کشف ۲۴۰ حلقه لاستیک قاچاق

فرمانده انتظامی استان از توقیف یک دستگاه تریلر و کشف ۲۴۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق به ارزش ۱۰ میلیارد ریال در شهرستان خرمبید خبر داد.

سردار رهام‌بخش حبیبی گفت: ماموران انتظامی ایست و بازرسی شهید "جنتی فر" شهرستان خرمبید، هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی به یک دستگاه تریلر مظنون و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۲۴۰ حلقه لاستیک خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی استان فارس با بیان اینکه در این راستا یک نفر قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۱۰ میلیارد ریال برآورد شده است.

سردار حبیبی بیان کرد: برای مقابله با پدیده قاچاق، شهروندان و مسئولان باید با تمام وجود در صحنه حاضر شده و فضای موجود را برای سودجویان نا امن کنند.

کشف کود شیمیایی قاچاق در خرمبید

فرمانده انتظامی خرمبید از توقیف یک کامیون و کشف ۳۰۰ کیسه کود شیمیایی قاچاق به ارزش یک میلیارد ریال در این شهرستان خبر داد.

سرهنگ حمید جوکار گفت: ماموران انتظامی شهرستان خرمبید هنگام کنترل خودرو‌های عبوری در محور‌های مواصلاتی، به یک کامیون مظنون و آن را متوقف کردند.

سرهنگ جوکار ادامه داد: ماموران موفق شدند در بازرسی از این خودرو، ۳۰۰ کیسه کود شیمیایی خارجی قاچاق و فاقد مدارک قانونی کشف کنند.

فرمانده انتظامی شهرستان خرمبید با بیان اینکه در این راستا یک نفر قاچاقچی دستگیر و به مرجع قضائی تحویل داده شد، افزود: ارزش ریالی این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، یک میلیارد ریال برآورد شده است.

کشف بیش از ۳۷۰ هزار نخ سیگار قاچاق در شیراز

فرمانده انتظامی شیراز از کشف ۳۷۳ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق به ارزش ۶۰۰ میلیون در بازرسی از یک اتوبوس خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی اظهار کرد: ماموران یگان امداد این شهرستان هنگام گشت زنی و کنترل خودرو‌های عبوری، به یک اتوبوس مشکوک و آن را متوقف کردند.

او ادامه داد: در بازرسی از این خودرو، ۳۷۳ هزار و ۸۰۰ نخ سیگار خارجی قاچاق کشف و در این خصوص یک متهم دستگیر شد.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه ارزش این محموله قاچاق برابر نظر کارشناسان، ۶۰۰ میلیون ریال برآورد شده است، گفت: شهروندان هرگونه اخبار مربوط به حمل و نقل و نگهداری کالای قاچاق را به پلیس اعلام کنند.

دستگیری سارقان حرفه‌ای و کشف ۸۲ فقره سرقت درون خودرو

فرمانده انتظامی شهرستان شیراز از شناسایی و دستگیری باند ۴ نفره سارقان حرفه‌ای با ۸۲ فقره سرقت درون خودرو خبر داد.

سرهنگ فرج شجاعی گفت: در پی افزایش سرقت‌های درون خودرو در مناطق مختلف شهر شیراز، موضوع به صورت ویژه در دستور کار ماموران قرار گرفت.

او افزود: ماموران پلیس شیراز با انجام اقدامات فنی و تخصصی و گشت زنی نامحسوس و هدفمند، موفق شدند باند ۴ نفره سارقان را شناسایی و پس از هماهنگی با مراجع قضائی، در یک عملیات ضربتی آنان را در مخفیگاهشان دستگیر کنند.

سرهنگ شجاعی با بیان اینکه متهمان در بازجویی اولیه پس از اقرار به ۸۲ فقره سرقت درون خودرو، تحویل مراجع قضائی شدند، گفت: شهروندان می‌توانند در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک، مراتب را سریعا به پلیس ۱۱۰ اطلاع دهند.
انتهای پیام/م

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار