اعضای شورای شهر تهران با ۱۶ رأی موافق با استمهال یک ماهه لایحه آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند موافقت کردند.

پاینده/ استمهال لایحه آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمندبه گزارش خبرنگار حوزه شهری گروه اجتماعی باشگاه خبرنگاران جوان، بررسی لایحه آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند در دستور کار یکصد و هفتاد و چهارمین جلسه علنی شورای شهر تهران که امروز سه‌شنبه (۱۴ آبان ماه) برگزار شد، قرار گرفت.

در ابتدای بررسی این دستور محمدجواد حق‌شناس رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران در سخنانی گفت: لایحه مذکور در تاریخ ۲۴ تیر ماه سال ۹۴ برای اولین بار به کمیسیون فرهنگی شورای شهر ارجاع داده شد و در تاریخ ۱۲ شهریور ماه مجدد به شورای شهر پنجم ارجاع شد و در دستور کار قرار گرفت.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران افزود: قرار بر این بود کمیسیون با مدیریت شهری جلساتی برگزار کند و برخی از بند‌های آن اصلاح و سپس از سوی رئیس شورای شهر تهران به مدیریت شهری و شهردار تهران ابلاغ شود.

پس از اظهار نظر محمدجواد حق‌شناس، مجید فراهانی دیگر عضو شورای شهر تهران در مخالفت با این دستور، گفت: پیشنهاد آقای حق‌شناس این است که لایحه در حال حاضر رفع شود و اعتقاد من این است که از سوی دیگر می‌تواند این موضوع در سند رفاه اجتماعی دیده شود و تا اصل موضوع آیین‌نامه اجرا نشود؛ لایحه شهر دوستدار سالمند را نمی‌توانیم اجرا کنیم، لذا پیشنهاد می‌کنم به عدم رد لایحه رأی داده شود.

پس از مخالفت فراهانی، حجت نظری در موافقت با نظر کمیسیون فرهنگی و اجتماعی گفت: من موافق این پیشنهاد هستم و آیین‌نامه مصوبه شهر سالمند باید در سند رفاه لحاظ شود و اگر قرار باشد سند متفاوتی داشته باشیم، آنگاه در اجرا سردرگم خواهیم شد و به این شکل دقت لازم را در اجرا نخواهیم داشت.


بیشتر بخوانید: لایحه شهر دوستدار سالمند در شورای شهر تهران برگشت خورد


احمد مسجد جامعی در ادامه با تأکید بر اینکه موضوع اجتماعی بحثی مهم است، گفت: زمانی که ذکر دادند که شهر به سمت سالمندی در حال رشد است و آنگاه مصوبه شهر دوستدار سالمند ارائه شد و بند‌هایی مانند ارائه خدمات رفاهی و اجتماعی به سالمندان و نظارت بر حسن اجرای مناسب‌سازی مکان و معابر عمومی موجب شد ما فرهنگ‌سرای سالمند را داشته باشیم.

وی تاکید کرد: ما نمی‌توانیم این مصوبه را کنار بگذاریم و به نظر من باید آن را حفظ کنیم.

پس از اظهار موافقان و مخالفان پیشنهاد استرداد لایحه آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند در صحن شورای شهر تهران به رأی گذاشته شد و اعضای شورا با ۱۶ رأی موافق به استرداد آن به کمیسیون و استمهال یک ماهه آن رأی دادند.

انتهای پیام/

بررسی لایحه آیین‌نامه مصوبه شهر دوستدار سالمند در شورای شهر تهران

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار