همزمان با ۱۴ آبان ماه، مراسم بزرگداشت روز فرهنگ عمومی با حضور مدیران کل امور اجتماعی استانداری لرستان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور کتابخانه‌های عمومی، مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان و تعدادی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در هنرستان و دبیرستان دخترانه ایران منطقه پشت بازار خرم آباد برگزار شد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  همزمان با ۱۴ آبان ماه، مراسم بزرگداشت روز فرهنگ عمومی با حضور مدیران کل امور اجتماعی استانداری لرستان، فرهنگ و ارشاد اسلامی، امور کتابخانه‌های عمومی، مسئولین اداره کل آموزش و پرورش استان و تعدادی از اعضای شورای فرهنگ عمومی استان در هنرستان و دبیرستان دخترانه ایران منطقه پشت بازار خرم آباد برگزار شد.
احمد حسین فتایی، مدیر کل، در این مراسم ضمن تسلیت فرارسیدن سالروز شهادت امام حسن عسگری (ع) و تبریک هشتم ربیع الاول سالروز آغاز امامت حضرت، ولی عصر (عج)، گفت: بنا بر فرموده مقام معظم رهبری (مدظله العالی) «اصلاح فرهنگ عمومی از همه کار‌ها مهمتر است» و وظیفه اصلی سیاست گذاری در این حوزه را شورای فرهنگ عمومی بر عهده دارد.

وی افزود: فرهنگ عمومی مصادیق بسیاری دارد و به طور کلی اصلاح سبک زندگی فردی و اجتماعی بر اساس شاخصه‌های اسلامی و ایرانی را باید مهمترین وظیفه شورای فرهنگ عمومی دانست و ما در دبیرخانه این شورا در استان، ضمن برگزاری منظم جلسات شورا، به دنبال ارتقاء شاخصه‌های فرهنگ عمومی در سطح استان هستیم.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در پایان تصریح کرد: برگزاری مراسم بزرگداشت روز فرهنگ عمومی در منطقه پشت بازار که خاستگاه بسیاری از بزرگان فرهنگی، هنری، سیاسی، ورزشی و اجتماعی استان است با هدف تحقق شعار عدالت در اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی و هنری صورت گرفته و به دنبال آن هستیم که مناطق کمتر دیده شده را در اجرای فعالیت‌های خود سهیم کنیم.

مدیر کل امور اجتماعی و فرهنگی استانداری لرستان نیز در این مراسم با اشاره به اینکه فرهنگ اصلی‌ترین وجه زندگی فردی و اجتماعی است، گفت: فرهنگ به معنای به کاربستن تمام آموخته‌ها و عملی کردن چیز‌هایی است که به عنوان مثال در مدارس و دانشگاه‌ها آموخته ایم و کتاب یکی از مهمترین داشته‌های فرهنگی است که در اختیار داریم.

قاسم ولیزاده اظهار داشت: دفتر امور اجتماعی استانداری لرستان در یک اقدام فرهنگی نسبت به خرید دو نیم میلیارد تومان تجهیزات جهت بهره مندی مدارس مناطق محروم شهر خرم آباد اقدام نموده و هنرستان دخترانه ایران منطقه پشت بازار نیز جز مدارسی است که در قالب این طرح باید توسط آموزش و پرورش تجهیز گردد.

در پایان این مراسم ۳۰۰ جلد کتاب به دانش آموزان و کتابخانه هنرستان و دبیرستان دخترانه ایران اهداء شد.

انتهای پیام/ب

برگزاری مراسم بزرگداشت روز فرهنگ عمومی در هنرستان دخترانه ایران خرم آباد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.