رییس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی خوزستان از جان باختن سنگنورد خوزستانی به دلیل سقوط از دیواره طبیعی تنگه خائیز بهبهان خبر داد.

به گزارش گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، قدرت اله نیکخواه رییس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی خوزستان گفت: ساعت ۱۱ امروز چهارشنبه ۱۵ آبان ماه خبر فوت امیرحسین عادل قهرمان خوزستانی رشته سنگنوردی به دلیل سقوط از دیواره طبیعی تنگه خائیز بهبهان اطلاع رسانی شد.

او با بیان اینکه این ورزشکار در تمرینات همواره تمام نکات ایمنی را رعایت می‌کرد، بیان کرد: حادثه در این ورزش جزیی از کار است، البته علت فوت این ورزشکار باید بررسی شود.

نیکخواه اظهار داشت: اعضای مدرسه سنگنوردی پاییز بهبهان معمولا آخر هر هفته تمرینات سنگنوردی خود را روی دیواره‌های طبیعی انجام می‌دهند، عادل به همراه چند نفر از اعضای این باشگاه قصد تمرین روی دیواره‌های طبیعی را داشت که متاسفانه از دیواره سقوط کرد.

رئیس هیات کوهنوردی و صعود‌های ورزشی خوزستان ادامه داد: دیواره‌های سنگنوردی طبیعی معمولا از ۲۰ تا ۶۰۰ متر ارتفاع دارند و این موضوع کار ورزشکاران را به مراتب بیشتر می‌کند.

این مقام مسئول افزود: این سنگنورد مطرح کشور، کلنگ طلایی صعود‌های برتر کشور در سال ۹۶ را داشته و ۲ بار در سال‌های ۹۵ و ۹۷ نامزد دریافت این جایزه بوده است.

قدرت اله نیکخواه تصریح کرد: این ورزشکار با ۳۲ سال سن، صعود‌های بسیاری برای خوزستان و کشور به ثبت رساند همچنین در سال ۹۸ بار دیگر نامزد کلنگ طلایی بود.

حسین مرشد بهبهانی رئیس جمعیت هلال احمر بهبهان نیز درخصوص این حادثه گفت: امروز این ورزشکار هنگام صخره‌نوردی در تنگه خائیز بهبهان به دلیل رعایت نکردن موارد ایمنی از صخره‌ها سقوط کرد و جان باخت.

او اظهار کرد: ۲ تیم نجات در کوهستان متشکل از ۹ نفر به همراه ۲ دستگاه آمبولانس پس از اطلاع از این حادثه به محل اعزام شدند.

مرشد بهبهانی بیان داشت: این ورزشکار با سقوط از ارتفاع ۱۵ متری دچار شکشتگی سر و دیگر نقاط بدن شد که بدلیل بالا بودن آسیب‌ها، شدت جراحات و خون‌ریزی پس از انتقال به بیمارستان جان باخت.

انتهای پیام/گ

جان باختن یک کوهنورد بر اثر سقوط از ارتفاع

برچسب ها: حوادث ، اخبار ورزشی
اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار