مدیرعامل صندوق احیا از روند مرمت سه بنای تاریخی در بافت تاریخی یزد بازدید کرد.

به گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، هادی میرزائی، مدیرعامل و رئیس هیئت مدیره صندوق احیا و بهره‌برداری از بنا‌ها و اماکن تاریخی و فرهنگی، عصر امروز در نخستین روز از سفر خود به استان یزد از سه بنای تاریخی در این استان بازدید کرد.

او به منظور مشاهده روند پیشرفت طرح‌های احیا و مرمت بنا‌های تاریخی و فرهنگی استان یزد به این استان سفر کرده و در روز‌های آینده از دیگر ظرفیت‌های احیا بنا‌های تاریخی و طرح‌های در حال مرمت در شهرستان‌ها بازدید می‌کند.

رستوران سنتی حظیره‌ای با هزار متر مربع زیر بنا و ۶۰۰ متر مربع مساحت که با هزینه پنج هزار میلیون ریال مرمت شده یکی از بنا‌هایی بود که مدیرعامل صندوق احیا از آن بازدید کرد.

میرزائی در دومین بازدید خود به خانه ملک زاده رفت، این خانه با کاربری اقامتگاه سنتی و هزار و ۴۰۰ متر مربع زیر بنا با اعتبار ۴۰ هزار میلیون ریال مرمت شده است.

خانه حیرانی که به عنوان اولین شعبه خانه خلاق ایران با هزار و ۲۰۰ متر مربع زیر بنا با میزان سرمایه گذاری سه هزار میلیون ریال احیا شده و در حال حاضر محلی برای انجام فعالیت‌های هنری است، آخرین مقصد بازید میرزائی، مدیرعامل صندوق احیا وزارت میراث فرهنگی بود.

انتهای پیام/ی

مدیرعامل صندوق احیا از بنای تاریخی یزد بازدید کرد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار