مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان بر معرفی هرچه بیشتر آثار ثبت جهانی این استان تاکید کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان‌های باشگاه خبرنگاران جوان از اهواز، سید حکمت‎اله موسوی مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان در آئین گشایش کارگاه بین‎المللی آموزشی مدیریت گردشگری پایدار که در محل پایگاه سازه‎های آبی ـ تاریخی شوشتر برگزار شد با بیان این‎‌که شوشتر بیش از یک‎سوم آثار ثبت ملی خوزستان را در خود جای داده است، گفت: این شمار نشان از قدمت، فرهنگ و تمدن موجود در این خطه است.

او افزود: شهرستان شوشتر دارای ۱۳ اثر ثبت جهانی و ۱۶۰ هکتار بافت تاریخی در مرکز شهر است و این بافت واقعاً دارای ارزش است.

موسوی با اشاره به این که خوزستان علاوه بر ۳ اثر ثبت جهانی موجود، بیش از ۱۵ اثر دیگر که قابلیت ثبت جهانی دارند را در خود جای داده است، بیان داشت: بالاترین ظرفیت گردشگری در خوزستان به آثار ثبت جهانی اختصاص دارد و از این ‎رو این آثار به بهترین وجه ممکن باید معرفی شوند.

مدیرکل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی خوزستان به موضوعات حفظ محیط‌زیست در حوزه گردشگری پایدار اشاره و تصریح کرد: مصرف منابع باید مدیریت شود، زیرا تولید مجدد این منابع نیازمند صرف زمان و هزینه است.

این مقام مسئول، خوزستان را رنگین‏ کمانی از اقوام مختلف توصیف کرد و ادامه داد: باید به اقوام در خوزستان، رسوم و گویش‌ها به‌عنوان ظرفیت در حوزه گردشگری توجه داشت و بکوشیم تا از این ظرفیت برای جذب گردشگر به بهترین وجه ممکن استفاده کنیم.

ارتقاء رتبه خوزستان در جذب سرمایه‎گذار الزامی است

فاضل عبیات معاون امور عمرانی استاندار خوزستان گفت: خوزستان در بخش جذب سرمایه‌گذار در کشور رتبه ۲۰ را به خود اختصاص داده است و در بخش اقامتگاه‌ها نیز رتبه بهتر از ۲۰ را نداریم که باید با تلاش بیشتر این رتبه‎ها را ارتقاء دهیم.

او اظهار کرد: در حوزه تأسیسات گردشگری نیز خوزستان رتبه هفتم را در اختیار دارد است که این آمار نیز هشداری جدی برای خوزستان به شمار می‌آید.

عبیات بیان داشت: خوزستان از نظر تنوع طبیعی، تنوع اقدام و گردشگری مذهبی داشته‌های مختلفی برای عرضه دارد، از سویی حماسه اربعین هرسال اتفاقی عجیب و بزرگ را در حوزه گردشگری مذهبی رقم می‎زند که این قابلیت را دارد که گردشگران زیادی را به خود جلب کند.

معاون امور عمرانی استاندار خوزستان ادامه داد: دریاچه‌ها و سد‌های خوزستان، ظرفیت‌های مغفول‎مانده طبیعی و ظرفیت بسیار زیاد حوزه دفاع مقدس برای جذب گردشگر جای شکوفایی بسیار زیادی دارند که باید در این زمینه اهتمام ویژه‌ای به کار بست.

کارگاه پنج‎روزه آموزشی مدیریت گردشگری پایدار که با همکاری دفتر منطقه‌ای یونسکو در تهران و وزارت میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی در شوشتر در حال برگزاری است یکشنبه ۱۹ آبان‌ماه ۹۸ با برگزاری مراسم اختتامیه پایان می‎یابد.

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.