مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: ۱۱ هزار تن جو امسال میان عشایر استان توزیع شده است.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیرکل امور عشایری لرستان گفت: ۱۱ هزار تن جو امسال میان عشایر استان توزیع شده است.

سعید کریمی  تصریح کرد: این میزان جو به صورت رایگان توزیع شده و علاوه بر آن ماهانه بیش از ۸۰۰ تن آرد تحویل خانوار‌های عشایری استان شده است.

مدیرکل امور عشایر لرستان اظهار داشت: بر اساس آمار سال ۸۷، این استان بیش از ۱۴ هزار و ۶۰۰ خانوار عشایری با جمعیت ۸۴ هزار نفر دارد.

کریمی افزود: عشایر، ۴.۷ جمعیت لرستان را تشکیل می‌دهند و رتبه خانواری و جمعیت آن‌ها در سطح کشور به ترتیب هفت و شش است.

او با اشاره به نقش عشایر در گردش اقتصاد لرستان، تصریح کرد: این جمعیت ۱۳۰ هزار تن انواع محصولات لبنی و دامی معادل ۲۵ درصد پروتئین استان را تولید می‌کنند و در مجموع سهم آن‌ها در تولید ناخالص ملی با احتساب سایر محصولات زراعی، دامی و صنایع دستی ۹۰۰ میلیارد تومان است.

او اقتصاد متکی به دامداری و مرتع، ساختار اجتماعی بسیار منسجم و زندگی مبتنی بر کوچ را سه ویژگی مهم عشایر دانست و گفت: بیمه اجتماعی از مهمترین نیاز این افراد و مورد توجه نظام جمهوری اسلامی است.

کریمی ادامه داد: در این راستا تمامی شرکت‌های تعاونی عشایری لرستان با صندوق بیمه روستاییان و عشایر قرارداد همکاری دارند تا خدمات مطلوبی به قشر کوچنده استان ارائه شود.

انتهای پیام/ب

۱۱ هزار تن جو بین عشایر لرستان توزیع شد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.