صفاری‌نیا گفت: ۴۰ شرکت فعال در زمینه زیست بوم علم و فناوری از ۱۵ کشور در کنار مراسم جایزه مصطفی(ص) حضور خواهند داشت.

آیین سومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) برگزار شدبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، مهناز ملانظری دبیر علمی کمیته بانوان و علم و فناوری در مراسم آغاز سومین هفته جایزه مصطفی (ص) که در سالن همایش‌های دانشگاه الزهرا برگزار شد، گفت: یکی از ثمرات علم و فناوری ایجاد فضای مناسب برای مباحث و گفتمان‌های علمی میان مراکز تحقیقاتی جهان است،

او ادامه داد: علم و دانش در ده‌ها آیه قرآن کریم و روایت‌های فراوانی از ائمه معصومین(ع) ذکر شده است و خداوند همواره انسان را به تعلیم و تعلم دعوت کرده است.

ملانظری افزود: باید به فکر توسعه علمی و مشارکت با جهان باشیم تا همواره مسیر پیشرفت را طی کنیم.

او با بیان این که مقام معظم رهبری بار‌ها بر اهمیت علم و دانش و نقش آن در اقتدار ملی تأکید کرده‌اند، گفت: در سال‌های اخیر نهاد‌های سیاست گذاری تلاش کرده‌اند که زمینه توسعه علم و فناوری را فراهم کنند.

رئیس دانشگاه الزهرا گفت: از اوایل دهه ۷۰ شاهد دیپلماسی علمی بوده ایم و باید به این نکته توجه داشته باشیم که علم، زبان بین المللی است و باید از تعصب فاصله داشته باشد.

او افزود: شبکه‌های همکاری علمی و فناوری با کمک دانشگاه‌ها و مراکز تحقیقاتی باید تشکیل شود و این رویداد بزرگ که امروز شاهد افتتاح آن در دانشگاه الزهرا هستیم بستری را فراهم می‌کند که افراد برجسته در عرصه‌ها و رشته‌های مختلف علمی به گفت‌وگو بپردازند.

مهدی صفاری‌نیا دبیر شورای سیاست‌گذاری بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) در آیین سومین دوره اعطای جایزه مصطفی(ص) گفت: بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) بر پایه نمایش آشکارترین مسیر عزت و قدرت ملت‌ها با پشتیبانه تمدن غنی که در طول ۶ قرن با تکیه بر دانایی و علوم و فنون به دستان خوارزمی‌ها، رازی‌ها و بیرونی‌ها پرورش داده و زمینه‌ساز توسعه تمدن‌های جدید تأسیس شده است.

او ادامه داد: این بنیاد مأموریت خود را بر پایه هم‌افزایی و اهمیت نقش‌آفرینان زیست بوم علم و فناوری و نوآوری در تحقق تمدن نوین اسلام تأسیس کرده و محور سنجش در این زمینه شبکه‌سازی، ظرفیت‌سازی و گفتمان سازی در خدمت جامعه اسلامی است که موجب اعتبار بخشی و بومی سازی مفاخر از علم و فناوری و تصویر‌سازی جهانی از جهان اسلام به عنوان تمدن پیشرو در عرصه علم و فناوری دبیرخانه جایزه علم و فناوری مصطفی(ص) است.

صفاری‌نیا گفت: این دبیرخانه از دانشمندان برجسته بار دیگر در روز دوشنبه ۲۰ آبان در جمع سرآمدان و نخبگان علمی جهان اسلامی تقدیر می‌کند. در این جشنواره در کنار تقدیر از برجستگان جایزه مصطفی از برگزیدگان مقیم کشور‌های اسلامی هم تجلیل خواهد شد.

دبیر شورای سیاست‌گذاری بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) بیان کرد: بنیاد مصطفی(ص) به منظور بهره‌برداری مؤثر از توانمندی‌ها و ظرفیت‌های پراکنده جهان اسلام در راستای پیشرفت کشور‌های اسلامی نسبت به ایجاد شبکه از فعالیت‌های زیست بوم علم و فناوری و نوآوری همت دانسته که بخشی از آن در قالب ششمین نشست تبادلات تجربیات علم و فناوری دانشگاه و با همکاری ۱۴ دانشگاه در مرکز تحقیقاتی و چهارمین نشست آشنایی با صنایع و دستاورد‌های جهان اسلام با تمرکز بر حوزه‌های سلامت، آب و انرژی در بخش‌های نمایشگاهی است.

او گفت: ۴۰ شرکت فعال در زمینه زیست بوم علم و فناوری از ۱۵ کشور در کنار مراسم جایزه مصطفی(ص) حضور خواهند داشت.

صفاری نیا افزود: حضور نزدیک به ۱۰۰ دانشمند برجسته از ۳۲ کشور شامل سیاست‌گذاران علم و فناوری مدیران مراکز آموزشی و پژوهشی و نهاد‌های تسهیل گر دانشمندان برجسته و جوان را شاهد خواهیم بود که ثمره ۶ سال تلاش بی‌وقفه بنیاد علم و فناوری مصطفی(ص) است.

انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار