مسئول بخش دانش آموزی جشنواره خوارزمی گفت: از طرح‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند، حمایت می‌شوند.

جشنواره جوان خوارزمیبه گزارش خبرنگار حوزه دانشگاهی گروه علمی پزشكی باشگاه خبرنگاران جوان، علیرضا الهیاری، دبیر جشنواره خوارزمی در نشست بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی اظهار کرد: شناسایی، معرفی، جذب و پرورش استعداد‌های جوان کشور در زمینه‌های علم و فناوری، ترویج فرهنگ نوآوری، کارآفرینی و دانش بنیان در میان جوانان یکی از اهداف برگزاری جشنواره جوان خوارزمی است.

او افزود: طرح‌های ارائه شده بر حسب موضوع به صورت الکترونیکی به سامانه مکانیزه برای ارزیابی ۱۶ گروه تخصصی ارسال گردید. کارشناسان و اعضای هیئت علمی و کارشناسان عضو گروه‌های تخصصی طرح‌هایی را بر اساس ماهیت و شاخص‌های تعریف شده ارزیابی کرده و طرح‌های برتر به هیئت داوران جشنواره جوان ارسال گردید.

دبیر جشنواره خوارزمی ادامه داد: پس از فراخوان در بخش دانش پژوهان و فناوران بیست و یکمین دوره از جشنواره جوان خوارزمی، ۳۸۳ طرح در سامانه جشنواره دریافت شد و برای ارزیابی به گروه‌های تخصصی ارجاع گردید. نتیجه این فعالیت چند ماهه در ۱۶ گروه تخصصی، پیشنهاد ۱۸ طرح از سوی گروه‌های تخصصی به هیئت داوران جشنواره شد.

۱۰ طرح ، برگزیده نهایی بخش دانش پژوهان شد

الهیاری تصریح کرد: بالاترین رکن علمی و تخصصی جشنواره بررسی علم، فن، ارزش و رتبه بندی طرح‌های ارجاعی توسط گروه‌های تخصصی بوده و طی جلسات متعدد و دفاع گروه‌های تخصصی تعداد ۱۰ طرح به عنوان برگزیده نهایی بخش دانش پژوهان و فناوران بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی انتخاب گردید.

او در ادامه افزود: بخش‌های مختلف رقابت در جشنواره جوان خوارزمی شامل بخش دانش پژوهان و فناوران از داخل کشور که در گروه سنی زیر ۳۵ سال بوده به دبیرخانه جشنواره ارسال شده است. در بخش دانش آموزی با حداکثر ۲۰ سال سن در شاخه نظری هنرجویان شاخه‌های فنی و حرفه‌ای و کاردانش در زمینه‌های علمی متناسب با رشته‌های تحصیلی که شامل برق و الکترونیک، کامیپوتر، مکانیک، ریاضی، نانو تکنولوژی و طرح‌های میان رشته‌ای می‌شود.

الهیاری افزود: بیست و یکمین جشنواره جوان خوارزمی در راستای تقویت فرهنگ خلاقیت و نوآوری میان جوانان کشور در حوزه‌های علمی و پژوهشی به صورت الکترونیکی برگزار می‌شود که ثبت نام و پذیرش طرح‌ها در این دوره از جشنواره پس از اعلام فراخوان در گروه‌های تخصصی برای نخستین بار به شیوه الکترونیکی انجام شد و پس از رفع نواقص تعداد ۳ هزار و ۳۱ طرح به منظور بررسی و ارزیابی علمی به گروه‌های تخصصی ارسال شد.

او بیان کرد: داور‌های تخصصی استانی پس از ارزیابی علمی مجموع ۶۰۹ طرح را برای داوری اعلام کرده‌اند، این طرح‌ها بعد از بررسی و گزینش از سوی داوران کشوری به تعداد ۱۲۲ طرح به مرحله ارائه حضوری راه یافتند در مرحله ارائه حضوری با ارائه توضیحات تخصصی از سوی طرح‌ها تعداد ۵۳ طرح حدنساب مورد نظر را کسب کرده و در مرحله پایانی به وزارت علوم معرفی شدند که از بین ۵۳ طرح معرفی شده، ۲۵ طرح به عنوان برگزیده این دوره از جشنواره معرفی شد.

صارمی مسئول بخش دانش آموزی جشنواره خوارزمی در ادامه بیان کرد: بخش دانش آموزی در آموزش و پرورش از بهمن ۹۷ شروع و در آبان ۹۸ به پایان رسید.

او افزود: ۶۰۹ طرح از ۳ هزار و ۳۱ طرح بخش آموزش و پرورش در تمامی استان‌های کشور صورت گرفت و ۱۲۲ طرح در دانشگاه شهید رجایی به ارائه حضوری رسید.

مسئول بخش دانش آموزی جشنواره خوارزمی در ادامه تصریح کرد: استقبال به نسبت سال گذشته بیشتر بوده است در واقع در سال گذشته ۱۶ رشته در گروه داوری حضور داشتند که امسال داوری در ۴ رشته امنیت اجتماعی، کارآفرینی، علوم اعصاب شناختی و سلول‌های بنیادی به این رشته‌ها اضافه شد که شاهد ۲۰ طرح در این جشنواره بوده‌ایم. همچنین از طرح‌هایی که قابلیت تجاری‌سازی داشته باشند، حمایت می‌شوند.


انتهای پیام/

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.