وزیر راه و شهرسازی گفت: با افتتاح کنترل ترافیکی حمل و نقل ریلی قطار های یزد تا دو برابر سرعت می گیرد.

یزد شاهراه ترانزیتی کل کشور/قطارهای یزد شتاب میگیردبه گزارش خبرنگار  گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از یزد ، محمد اسلامی وزیر راه و شهرسازی، در نشست شورای اداری، با مدیران، سرمایه گذاران و کارآفرینان استان یزد با حضور رئیس جمهور، گفت: استان یزد به لحاظ منطقه جغرافیایی  چهار راه ترانزیتی شرق و غرب و شمال و جنوب کشوراست و برای کشور مهم است که ظرفیت  مسیرهای ریلی وجاده ایی این استان افزایش یابد.

او افزود:خط دوم راه آهن بافق به زرین شهر که از سال ۹۳ شروع شده بود تاکنون ۱۰۵ کیلومتر آن به بهره برداری رسیده وافتتاح شد و امیدواریم ادامه آن تا سال ۱۴۰۰ به طول ۶۹۵ کیلومتر با اعتبار ۹۵۰ میلیارد تومان تامین اعتبار شده و به پایان برسد.

همچنین امروز ۶۲ کیلومتر بزرگراه در یزد افتتاح شد که شامل ۲۴ کیلومتر بزرگراه یزد-طبس و ۲۴ کیلومتر بزرگراه اردکان-معلمان و ۱۴ کیلومتر بزرگراه هراز-شهر بابک بود و که در مجموع ۸ درصد ظرفیت حمل و نقل جاده ایی را افزایش می دهد.

افتتاح سیستم کنترل ترافیکی راه آهن نیز از پروژه‌های افتتاح شده در بخش حمل ونقل ریلی است که میزان ترافیک راه آهن ریلی یزد ۱۴۰ رام قطار باری و مسافر بری در روز است که ۱۱۰ قطار باربری ,۱۵ میلیون تن بار را در سال جابه جا میکند.

با افتتاح این سیستم ظرفیت جابه جایی بار به ۳۰ میلیون تن در سال خواهد رسید و همچنین سرعت این قطار‌ها از ۶۰ کیلومتر به ۱۲۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت و این درحالیست که سرعت ۳۰ قطار مسافربری نیز به ۱۶۰ کیلومتر در ساعت افزایش خواهد یافت.  

انتهای پیام/غ

سفر رییس جمهور به یزد

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
آخرین اخبار