مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان که به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی این اداره کل به شهرستان سلسله سفر کرده بود، با امام جمعه و فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

به گزارش خبرنگار گروه استان های باشگاه خبرنگاران جوان از لرستان،  مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان که به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی این اداره کل به شهرستان سلسله سفر کرده بود، با امام جمعه و فرماندار این شهرستان دیدار و گفتگو کرد.

احمد حسین فتایی، مدیر کل، که صبح دوشنبه ۲۰ آبان ماه به همراه هیاتی از مسئولین و کارشناسان ستادی این اداره کل به منظور بازدید از پروژه‌های عمرانی، به الشتر سفر کرده بود، با حجت الاسلام والمسلمین موسوی، امام جمعه و خسروی، فرماندار این شهرستان دیدار کرد.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان لرستان در دیدار با فرماندار سلسله، با اشاره به ظرفیت بالای فرهنگی و هنری این شهرستان، گفت: با نگاهی به پیشینه تاریخی منطقه الشتر به ظرفیت‌ها و توانمندی‌های موجود در این شهرستان پی می‌بریم.

او افزود: ارتقاء سطح کیفی فعالیت‌های فرهنگی و هنری در نقاط مختلف استان و گسترش جفرافیایی اجرای این فعالیت‌ها از مهمترین برنامه‌های ماست و به همین دلیل جشنواره‌ها و رویداد‌های مختلف فرهنگی و هنری را بنا بر ظرفیت شهرستان‌ها به آنان واگذار خواهیم کرد که البته این موضوع به معنای بهره‌مند نشدن مرکز استان از میزبان‌ها نیست.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان تاکید کرد: یکی از مهمترین اهداف ما در شهرستان سلسله، به سرانجام رساندن و تکمیل پروژه‌های عمرانی فرهنگی و هنری است که به همین منظور در تعامل با مسئولین کشوری، استانداری لرستان و سازمان مدیریت و برنامه‌ریزی استان به دنبال جذب اعتبارات لازم هستیم.

فتایی در پایان خاطر نشان ساخت: انشاالله در آینده نزدیک موضوع نیروی انسانی و کادر اداری اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی سلسله را بهبود خواهیم بخشید.

نقش  اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه همه جانبه الشتربسیار پر رنگ است

خسروی، فرماندار شهرستان سلسله نیز در این دیدار، ضمن تشکر از حضور مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه در شهرستان، گفت: اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی باید بر تمام فعالیت‌های فرهنگی و هنری شهرستان اشراف داشته باشد، اما کمبود نیروی انسانی در این اداره موجب شده این اشرافیت کم رنگ شود.

او ادامه داد: الشتر از مردمی فرهیخته با پیشینه‌ی ادبی روشنی برخوردار است و ما این آمادگی را داریم که پایلوت برگزاری برنامه‌های بزرگ فرهنگی و هنری در این شهرستان باشیم.

فرماندار سلسله سپس با اشاره به اینکه اعتبارات شهرستانی دستگاه‌های فرهنگی شهرستان را افزایش داده‌ایم، اظهار داشت: نقش دستگاه‌های فرهنگی از جمله اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی در توسعه همه جانبه شهرستان بسیار پر رنگ است.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و هیات همراه در ادامه این سفر یک روزه با امام جمعه شهرستان سلسله نیز دیدار و در خصوص موضوعات مختلف فرهنگی و هنری به بحث و تبادل نظر پرداختند.

حجت الاسلام والمسلمین موسوی در این دیدار با تاکید بر نقش ویژه‌ی اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی در ترویج اخلاق و مهربانی در سطح جامعه، گفت: فرهنگ تنها ابزار مقابله با نفوذ دشمن است، زیرا دشمنان نظام بخش عمده برنامه‌های خود را صرف ضربه زدن به فرهنگ اسلامی و ایرانی ما کرده اند و تقویت جنبه‌های فرهنگ دینی و ملی می‌تواند جلوی توطئه‌های آنان را بگیرد.

وی افزود: اگر تکیه‌گاه ما در مواجهه با فعالیت‌های فرهنگی و هنری قرآن کریم و آموزه‌های دین مبین اسلام باشد و نه نگاه‌های شخصی و جناحی، قطعا بسیاری از مشکلات و اختلاف دیدگاه‌های موجود از بین خواهد رفت.

مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی استان نیز در این دیدار ضمن تشکر از نگاه ویژه امام جمعه شهرستان سلسله به فعالیت‌های فرهنگی و هنری، گفت: این نوع نگاه هم موجب دلگرمی و انگیزه بیشتر هنرمندان و اصحاب فرهنگ و رسانه شهرستان می‌شود و هم به ما در اجرای برنامه‌های مختلف فرهنگی و هنری در سلسله کمک شایانی خواهد بود.

احمد حسین فتایی ادامه داد: هدف ما ایجاد توازن در بین تمام فعالیت‌های تعریف شده برای اداره کل است و در این راستا برنامه‌های قرآنی و دین محور از اهمیت ویژه‌ای برخوردار هستند.

انتهای پیام/ب

دیدار مدیر کل فرهنگ و ارشاد اسلامی لرستان با امام جمعه و فرماندار شهرستان سلسله

اخبار پیشنهادی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.